امام جمعه یزد:

امور اعزام کاروان حجاج به مردم واگذار شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: خوب است که امور اعزام کاروان حجاج به حج به مردم واگذار شود و دولت نقش نظارتی خود را پررنگتر کند.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» در دیدار با مدیران و نمایندگان کارگزاران حج در استان یزد با بیان اینکه ساماندهی برگزاری مراسم حج بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: امیدواریم آیین نامه‌ای در این زمینه تدوین شود تا هم هزینه‌های حج کاهش پیدا کند و هم شرایط اعزام زائران به حج تسهیل شود.

وی عنوان کرد: بهتر است که در زمینه اعزام کاروان به حج، دولت ناظر باشد و کار به خود مردم واگذار شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: بحث آموزش‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است و لازم است هم در زمینه عتبات عالیات و هم حج، آموزش‌های لازم و به‌روز به کارگزاران داده شود.

وی با اشاره به اینکه حج به دلیل شیوع کرونا فعلا تعطیل شده است، افزود: لازم است در استان برنامه ریزی انجام شود تا حال و هوای حج در استان ایجاد شود و این فریضه به فراموشی سپرده نشود.

«علی اصغر شریفی» مدیر کل حج و زیارت استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: سازمان حج و زیارت اقدام به بازسازی در برنامه های حج داشت و در این راستا یک کمیته ۱۷ گانه با مدیران کل سازمان و کارگزاران حج و زیارت تشکیل شد که بعد از ماه‌ها جلسات کارشناسی نتایج خوبی داشت.

وی عنوان کرد: با توجه به رهنمودهای رهبری در زمینه ویروس کرونا، کارگزاران حج استان یزد وارد صحنه شدند و در زمینه جمع آوری کمک های مردمی هم برای رسیدگی به آسیب دیدگان کرونا و هم آسیب دیدگان از حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله به میدان آمدند همچنین دو آشپزخانه کارگزاران نیز فعال شد که غذای گرم به دست نیازمندان می‌رسانند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد، شریفی با بیان اینکه ۶۰ هزار پرس غذا توسط دو آشپزخانه تهیه شد و در اختیار افراد کم بضاعت قرار گرفت، افزود: در مجموع بالغ بر دو میلیارد تومان برای طبخ غذا و ساخت خانه و رسیدگی به مردم مناطق سیل زده و زلزله زده توسط کارگزاران حج و زیارت استان یزد هزینه شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..