انتقاد ‌آیت‌الله مدرسی از تهمت‌های ‌انتخاباتی برخی کاندیداها / مردم از این نامزدها دوری کنند

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: اگر افرادی در مناظرات ریاست جمهوری و در ایام انتخابات افرادی باشند که به دیگران تهمت می‌زنند لازم است مردم با دقت بیشتری آنها را بشناسند و از آنها دوری کنند.

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، در پاسخ به این پرسش که آیا به همان میزانی که در فروردین سال ۵۸ مردم به نظام اسلامی آری گفتند و جمهوری اسلامی را تشکیل دادند الان هم به همین نسبت به نظام اسلامی و وفادار هستند یا خیر اظهار داشت: عملکردهای دولت‌های متفاوت و مختلف تبعاً علاقمندی‌ها را کم و بیش می‌کند.

وی گفت: چه بسا در پاره‌ای از زمان‌ها دوستان در درون کشور و یاران در خارج از کشور ما بیشتر از آنچه که در سال ۵۸ مردم ابراز علاقه به نظام اسلامی کردند از خودشان علاقه نشان داده باشند.

رئیس حوزه علمیه کاظمیه یزد تصریح کرد: اگر به واسطه عملکرد ضعیف بعضی از مسئولین در دایره نظام اسلامی نگاه مردم متفاوت شود این نگاه به معنای نفی نظام اسلامی نیست، ما ۲۲ بهمن‌ها، روزهای قدس و حضور مردم در عرصه‌های انتخاباتی را می‌بینیم که نشان می‌دهد مردم پایبند به نظام اسلامی هستند.

مدرسی بیان کرد: نظام اسلامی مشروعیت خود را از خدای متعال گرفته و مقبولیت خود را از حضور مردم در صحنه‌ها، هرچه ما تلاش می‌کنیم برای حضور بیشتر مردمی در حقیقت مقبولیت نظام را تقویت کرده و بر مشروعیت الهی آن صحه می‌گذاریم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا صدا و سیما مجاز است مناظراتی را که در بردارنده تهمت‌ها، افترا و شایعات هست پخش کند و در اختیار مردم قرار بدهد عنوان کرد: هیچ کس در چارچوب شرع مجاز نیست تا به دیگری تهمت بزند و یا شایعه پراکنی علیه دیگری کند و اگر افرادی در مناظرات ریاست جمهوری و در ایام انتخابات چنین عملی را انجام بدهند مردم باید بیشتر آنها را شناسایی کنند و از آنها دوری کند.

امام جمعه مرکزی یزد گفت: اما این نکته وجود دارد که عملکرد افراد را به رخ کشیدن بدون توهین، بدون افترا، بدون غیبت افرادی که در صحنه نیستند و بدون ناسزاگویی و درشت گویی اشکالی ندارد تا اینکه مردم روشن شوند.

مدرسی خاطر نشان کرد: ما معتقدیم مردم ما در پرتو انقلاب اسلامی سیاسی‌ترین، باهوش‌ترین و با درایت‌ترین مردم در بین ملت‌های دنیا هستند.

وی گفت: به واسطه انتخابات آزاد است که مردم در حقیقت با این کرسی‌های آزاداندیشی که صدا و سیما در اختیار نامزدها قرار می‌دهد آنها را بیشتر می‌شناسند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر، امام جمعه اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: وقتی دشمنان این همه برای رأی ندادن ما تلاش می‌کنند چرا ما باید در میدان آنها بازی کنیم، ما باید برای مشارکت حداکثری تبلیغ کنیم و در نهایت تصمیم گیرنده برای شرکت در انتخابات یا انتخاب هر کاندیدایی خود مردم هستند، هیچ کس نمی‌تواند دیگران را مجبور کند.

وی ادامه داد: واقعا اگر رأی ندادن مشکلات را حل می‌کرد، در انتخابات شرکت نمی‌کردیم ولی یقین داریم که تغییر و اصلاح مشکلات با مشارکت و دخالت مردم در سرنوشت محقق می‌شود.

شاکر بیان کرد: شرکت در انتخابات حقی است که برخی مردم دنیا به ویژه بانوان از آن محرومند و برای به دست آوردنش مبارزه می‌کنند، اگر ما از این فرصت و نعمت استفاده نکنیم ناسپاسی است، مردم اگر از مشکلات و بی‌عدالتی‌ها گلایه دارند راهش دخالت قانونی در امور است که مشارکت در انتخابات یک مصداق و راه آن است.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..