شورای شهر یزد خبر افزایش آب بها را تکذیب کرد

شورای اسلامی شهر یزد: این شورا هیچ نقشی در تعیین آب بهای مصرفی مردم شهر یزد نداشته است.

به گزارش یزدی نیوز، شورای اسلامی شهر یزد ضمن تکذیب خبر افزایش قیمت آب بها با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: شورای شهر یزد هیچ نقشی در تعیین آب بهای مصرفی مردم شهر یزد نداشته و این موضوع طبق قانون در حدود اختیارات شورای شهر نیز نمی باشد.
در این اطلاعیه همچنین آمده است: “شورای شهر اخیرا پیشنهادی مبنی بر تعیین نرخ تبصره ۳ ماده واحده قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه آب شهری از سوی سازمان آب و فاضلاب دریافت و پس از بررسی صرفا با تقریبا نیمی از مبلغ پیشنهادی موافقت نموده که بخش اندکی از آب بهای مصرفی مردم شهر را شامل می شود اما نقش بسزایی در صرفه جویی و نگهداری منابع آب شرب که ارزشمند ترین دارایی این شهر کویری است را دارا می باشد.”
شورای اسلامی شهر یزد در حالی افزایش قیمت آب بها را رد کرده است که چندی پیش یکی از کانال های خبری استان در خبری مدعی «مخالفت هیات تطبیق فرمانداری یزد با مصوبه شورای شهر یزد در مورد گرانی آب شد» و برخی از کانال های یزدی و صداوسیما نیز اقدام به بازنشر این خبر کردند.
شایان ذکر است که خبرگزاری صدا وسیما در تیتر خود به جای نوشتن مصوبه افزایش تبصره ۳ آب بها در خصوص «هزینه توسعه و نگه داری لوله و شبکه آب و فاضلاب» به جهت اختصار از گرانی آب بها استفاده کرده بود که این مسئله اصل پرداختی مردم را منتفی نمی کرد.
این در حالیست که دیوان عدالت اداری با صدور رایی اخذ اجباری مبالغی در قبوض آب بها با عنوان تبصره ۳ را غیرقانونی اعلام کرده است. هیئت تطبیق فرمانداری در آخرین اظهار نظر خود این افزایش قیمت را در گرو دستور وزیر نیرو دانسته است.
از سوی دیگر با مشخص شدن این موضوع که اخذ اجباری مبالغ قبوض آب بها ذیل تبصره ۳ غیرقانونی بوده است شرکت آب و فاضلاب موظف به بازگرداندن مبالغ اخذ شده به مردم می باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..