تقدیر فرمانده پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی از مدیرکل پدافند غیر عامل استان یزد

فرمانده پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی با ارسال لوح تقدیری از تلاش و همکاری های محمدصادق طهماسبی، مدیرکل پدافند غیر عامل استان یزد با این منطقه پدافندی تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمدصادق طهماسبی، مدیرکل پدافند غیر عامل استان یزد در نشت مشترک با سرهنگ محمد دشت آبادی، فرمانده پدافند هوایی منطقه یزد با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری پدافند غیرعامل و ارتش استان جهت حفاظت و صیانت از جان و مال مردم، گفت: استان یزد باتوجه به نوع ساختار صنعتی یزد، موقعیت استراتژیک آن و قرارگیری در مجرای مواصلاتی، از اهمیت خاصی در منطقه ایران مرکزی برخوردار است.
وی استان یزد را از استان های پیشتاز در حوزه های مختلف پدافند غیر عامل، پدافند زیستی، پدافند شیمایی و پدافند مردم محور دانست و افزود: در حوزه پدافند مردم محور، در ایام اربعین حسینی موکب های ما در قالب موکب های شهید سلیمانی توانستند در مواقع خاص در صحنه حاضر شده و به مردم کمک کنند و حتی خدمات بسیار خوبی را در مواقع سیل، زلزله و بحران های ناشی از حوادث طبیعی به مردم ارائه دهند.
وی به روحیه همکاری و تعامل بسیار خوب موجود بین مجموعه پدافند غیر عامل و ارتش استان اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه پدافند غیر عامل استان در حد توان، برای استقرار گروه پدافند هوایی ارتش در استان تلاش کرد و اقدامات و فعالیت هایی را در این راستا انجام داد.
طهماسبی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی مجموعه پدافند غیر عامل استان در راستای ایجاد زیرسازی و زیرساخت های لازم برای ارتقاء امنیت فضایی و هوایی استان خبرداد.
سرهنگ محمد دشت آبادی، فرمانده پدافند هوایی منطقه یزد در ادامه با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل در امنیت منطقه مرکزی کشور، گفت: عدم استقرار سامانه پدافندی در استان، مجموعه پدافندی کشور را بر آن داشت تا یک گروه پدافندی را جهت پایش هوا_فضا استان،‌ در یزد مستقر کند.
سرهنگ دشت آبادی تصریح کرد: باتوجه به قرارگیری یزد در منطقه کویری و وجود معادن اورانیوم، مراکز اتمی، واحدهای صنعتی مهم و… در استان یزد و ضرورت رصد مداوم آسمان استان، سامانه پدافندی استان یزد از سال ۹۲ در استان شروع به فعالیت کرد.
وی تصریح کرد: پیش از این، یک سامانه پدافندی در سطح استان وجود داشت که به صورت غیر متمرکز از اصفهان کنترل می شد اما با توجه به فاصله ای که سامانه از مرکز داشت، کنترل آن سخت بود.
فرمانده پدافند هوایی منطقه یزد بیان کرد: مجموعه پدافند غیر عامل استان مساعدت و پشتیبانی های بسیاری را جهت استقرار پدافند هوایی در استان کرد و هرگاه نیاز به برگزاری جلسه، نامه نگاری و هماهنگی بود، اقدامات لازم را انجام دادند که تلاش و اهتمام آن ها نسبت به مسائل این حوزه قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه پدافند عامل و غیر عامل دو مقوله مکمل یکدیگر هستند که همیشه هم پوشانی دارند، گفت: خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین مجموعه های مرتبط برقرار است.
سرهنگ دشت آبادی اظهار داشت: در حال حاضر سامانه های پدافندی راداری، سامانه های جنگ الکترونیک و پایش نقاط کور راداری در استان وجود دارد‌؛ البته تعدادی سامانه ی دیگر نیز برای استان پیش بینی شده که به دلیل عدم پشتیبانی از سمت استان، هنوز در مدار عملیاتی قرار نگرفته است.
فرمانده پدافند هوایی منطقه یزد افزود: امیدواریم با تعامل و پشتیبانی هرچه بیشتر با ارتش استان، زیرساخت های لازم جهت استقرار سامانه هایی که هنوز امکان استقرار آن ها در استان فراهم نشده، ایجاد شود.
در پایان این نشست، سرهنگ دشت آبادی. فرمانده پدافند هوایی منطقه یزد به نمایندگی از امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی، فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی، با اهدای لوح تقدیر از تلاش ها و همکاری های محمدصادق طهماسبی، مدیرکل پدافند غیر عامل استان یزد تشکر و قدردانی کرد.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..