ستاد برخورد با تخلفات انتخاباتی در تفت تشکیل شد

رئیس دادگستری شهرستان تفت گفت: در راستای بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی به منظور رصد فعالیت های انتخاباتی تشکیل شد.

به گزارش یزدی نیوز، ابوالفضل زارع  در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی تفت اظهار داشت: این جلسات با هدف پایش و رصد فعالیت های انتخاباتی در سه برهه زمانی قبل از برگزاری، حین برگزاری و پس از برگزاری انتخابات است.

وی بیان کرد: محور اصلی کار این ستاد، مشارکت حداکثری مردم تفت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخاب اصلح ترین ها است.

زارع در مورد وظایف برگزار کنندگان انتخابات تصریح کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آرای مردم امانت در ید برگزارکنندگان انتخابات است و کارگزاران انتخابات وظیفه صیانت از اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و سپردن امانات خود به آنان را به عهده دارند.

وی در مورد وظایف ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی افزود: ستاد در برهه زمانی، اول بر اطلاع رسانی متمرکز و سپس نسبت به آگاهی بخشی اقدام و در کنار آن بر شیوه تبلیغات نامزدها با توجه به معیارهای قانونی رصد می کنند.

رئیس دادگستری شهرستان تفت عنوان کرد: نظارت ستاد در زمان برگزاری انتخابات تضمین‌کننده اصالت و سلامت آرای ریخته شده در صندوق و رصد مستمر آن تا زمان پایان رای گیری و پلمپ صندوق‌ها است.

فضای مجازی؛ مهمترین چالش این دوره از انتخابات

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت نیز در این جلسه گفت: با توجه به آگاه سازی عمومی در بحث انتخابات تاکید اصلی دستگاه قضا اقدامات پیشگیرانه است تا منجر به حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات شود.

سید محمد ابراهیم اقبالی بیان کرد: مهم‌ترین چالش این دوره از انتخابات فضای مجازی است و ضروری است با رصد و پایش فضای مجازی در زیرمجموعه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی از بروز جرایم انتخاباتی جلوگیری بعمل آید.

این مقام قضایی ابراز کرد: نظارت این ستاد در زمان شمارش آراء و اعلام نتایج ادامه داشته تا از سلامت شمارش آراء صیانت کند.

وی بیان داشت: دادستانی با کسانی که در رسانه های مختلف و یا فضای مجازی موجب فضای التهابی و تنش زا در انتخابات و یا ایجاد هرگونه جریانات خاص و معاند در برگزاری تجمعات غیرقانونی و اخلال در نظم عمومی می شوند برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

اقبالی با اشاره به اهمیت توجیه عمومی در بحث انتخابات و اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضا مبنی بر انتخاباتی سالم و پرشور ابراز امیدواری کرد.

در این نشست فرماندار، اعضای هیئت نظارت انتخابات، اعضای هیئت اجرایی انتخابات،کاندیداهای شورای شهر و روئسای ستاد انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری حضور داشتند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..