آفتاب سوزان با پوست صورتمان چه می‌کند؟

متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مراقب نکردن از پوست در برابر آفتاب موجب عوارض پوستی به ویژه سرطان می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر محمد ابراهیم زاده اردکانی ، با بیان اینکه آفتاب علاوه بر ساخت ویتامین دی و ایجاد طراوت در پوست اثرات منفی زیادی نیز بر روی پوست دارد، گفت: با مراقب‌های اصولی می‌توان از بروز بیماری‌های پوستی ناشی از آفتاب جلوگیری کرد.

وی ایجاد خال، کک و مک، تیرگی پوست، افتادگی، چروک و سرطان‌های پوستی را عوامل مخرب آفتاب بر روی پوست عنوان کرد و افزود: استفاده از ضد آفتاب مناسب می‌تواند عامل پیشگیرانه مناسبی برای بروز این بیماری‌ها باشد.

متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار کرد: استفاده از ضد آفتاب به ویژه در فصل تابستان برای تمامی سنین توصیه می‌شود. برای کودکان بالای شش ماه نیز می‌توان از کرم ضد آفتاب استفاده کرد.

دکتر ابراهیم زاده با بیان اینکه افراد کرم‌های ضد آفتاب را باید متناسب با نوع پوست خود تهیه کنند، افزود: همچنین بهتر است از ضد آفتاب‌هایی با فاکتور محافظت از خورشید (SPF) بالای ۳۰ استفاده و آن‌ها را از مراکز معتبر مثل داروخانه‌ها تهیه کرد.

وی میزان مناسب مصرف ضدآفتاب را یک بند انگشت عنوان کرد و ادامه داد: بهتر است یک ربع قبل از خروج از منزل ضد آفتاب را استفاده و هر سه ساعت یکبار تمدید کرد؛ زیرا کرم ضد آفتاب پس از سه ساعت جذب پوست شده و کارایی خود را از دست می‌دهد.

متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به دیگر راهکار‌های در امان ماندن از آفتاب گفت: امور بیرون از منزل را به شیوه‌ای تنظیم کنند که در معرض آفتاب مستقیم قرار نگیرند و زمان بیرون رفتن از منزل از لباس‌های مناسب و آستین بلند استفاده کنند.

دکتر ابراهیم زاده افزود: آفتاب همچنین می‌تواند اثر منفی بر روی چشم و به خصوص پلک و پوست زیر چشم داشته باشد که برای جلوگیری از این اتفاق باید از عینک‌های ضد آفتاب مناسب و کلاه‌های لبه دار استفاده کرد.

استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گیری در منطقه گرم و خشک آفتاب سوزانی به ویژه در فصل تابستان دارد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..