میانگین سنی مبتلایان کرونا در یزد به ۵۲ سال رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در موج اول بیماری کرونا در استان میانگین سنی مبتلایان به کرونا ۵۸ سال بود که این عدد به ۵۲ سال کاهش پیدا کرده است.

دکتر محمود نوری شادکام  از کاهش میانگین سنی مبتلاین به کرونا در استان خبر داد و گفت: با توجه به واکسینه شدن جمعیت بالای ۷۰ سال استان، میانگین سنی مبتلایان به کرونا از ۵۸ به ۵۲ سال کاهش یافته است.میانگین سنی مبتلایان کرونا در یزد به ۵۲ سال رسید

وی با اشاره به کاهش میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین جوانان افزود: این مساله از دیگر دلایل کاهش میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان به شمار می‌آید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: میانگین سنی مبتلایان با توجه به شرکت جوانان در اجتماعات انتخاباتی و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی ، در ماه‌های آینده به کمتر از این میزان می‌رسد.

نوری شادکام با بیان اینکه رعایت کلی دستورالعمل‌های بهداشتی در استان حدود ۶۰ درصد است، گفت: استفاده از ماسک که در موج چهارم به حدود ۷۵ درصد رسیده بود اکنون به ۵۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تجمعات انتخاباتی به ویژه انتخابات شورای شهر که به صورت محله‌ای و خانوادگی برگزار می‌شود، افزود: تجمع‌ها با استفاده از ماسک ، در فضای باز و با فاصله فیزیکی مناسب باشد و از تجمع‌های بیش از ۳۰ نفر پرهیز شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطرنشان ساخت: مسافران زیادی از شهر‌هایی که آمار بالایی در میزان مبتلایان به کرونا دارند وارد استان می‌شوند که این مساله می‌تواند یکی از دلایل افزایش میزان کرونا در استان باشد.

نوری شادکام با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته آمار بستری‌های کرونا در استان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر بوده است، ادامه داد: این میزان با شیب ملایمی در حال افزایش بوده که آخرین آمار بستری‌ها در استان ۳۱۶ نفر است.

وی گفت: بیشترین آمار ابتلا به کرونا نسبت به جمعیت در استان یزد مربوط به شهرستان‌های ابرکوه ، خاتم، میبد اردکان و یزد است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..