نام گذاری یک مدرسه و خیابان در اردکان به نام دکتر محبوبی

شورای فرهنگ عمومی اردکان ضمن تصویب برگزاری بزرگداشت دکتر محبوبی‌ اردکانی در آبان سال‌جاری، نام‌گذاری یک خیابان و مدرسه به‌ پاس خدمات این چهره فقید علمی و فرهنگی و بازسازی منزل تاریخی وی را مصوب کرد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان با حضور مسئولان این شهرستان برگزار و طی آن درخصوص ساماندهی فضای مجازی و شناسنامه‌دارشدن فعالیت‌ها در این حوزه و بزرگداشت مفاخر اردکانی تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری شد.

برگزاری بزرگداشت دکتر محبوبی‌ اردکانی در آبان سال‌جاری، نام‌گذاری یک خیابان و مدرسه به‌ پاس خدمات این چهره فقید علمی و فرهنگی و بازسازی منزل تاریخی آن مرحوم با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی از مصوبات دستور کار اول این شورا بود.

همچنین در خصوص گلایه‌های مردمی و تعدادی از مسئولان از برخی بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی به‌ ویژه ورود به حریم شخصی و خصوصی افراد و پیروی مصوبات قبلی این شورا، مقرر شد تا ضمن پایش مداوم فضاها از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، موارد در کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مرتبط بررسی و برای اقدامات بعدی به نهادهای مسئول اعلام شود.

در این نشست بر تضعیف نشدن روحیه مطالبه‌گری فعالان مجازی و رعایت اخلاق حرفه‌ای ازسوی تریبون‌داران تأکید شد.

همچنین مقرر شد درخصوص محتواهای مجرمانه، براساس مفاد درج‌ شده در وب‌سایت دادستانی کشور به آدرس filter.internet.ir عمل شود.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر حسین محبوبی اردکانی فرزند آقا شیخ محمد از علمای معروف اردکان، در سال ۱۲۹۴ هجری شمسی در اردکان یزد به دنیا آمد. از معروف‌ترین آثار وی می‌توان به «تاریخ تحول دانشگاه تهران و موسسات آموزش عالی در ایران» و همچنین «کتاب تاریخ موسسات تمدنی جدید در ایران»، « سه سفرنامه»، «فهرست عکس های تاریخی» دو جلد، «کتاب شناسی»، «کتاب‌های خطی» و کتاب «مقدمه‌ای در باب آشنایی ایران با مظاهر تمدن غربی»» اشاره کرد.

دکتر محبوبی در سال‌های پایانی عمرش دکترای تاریخ را از دانشگاه تهران گرفت و سرانجام در ۲۳ آبان ۱۳۵۶ بر اثر بیماری سرطان در تهران درگذشت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..