رئیس اتحادیه لوازم ورزشی یزد خبر داد

افزایش قابل تامل ۳ برابری قیمت وسایل ورزشی در بازار

رئیس اتحادیه لوازم ورزشی و بازی‌های یارانه‌ای استان یزد با اشاره به افزایش تا سه برابری قیمت برخی اقلام ورزشی مورد نیاز ورزشکاران، می‌گوید: افزایش قیمت این وسایل، قدرت خرید را از بیشتر ورزشکاران گرفته است.

موفقیت در یک مسابقه ورزشی به دوران پیش از مسابقه برمی‌گردد، دورانی که علاوه بر درگیری جسمی ورزشکار در تمرینات، نیازمند بهره‌مندی از عوامل کمک کننده‌ای مانند لوازم ورزشی، مکمل‌های و هزینه ایاب و ذهاب ورزشکاران نیز می‌شود.

اما متاسفانه شاهد این هستیم که برخی از ورزشکاران در دوران تمرین که دوران طلایی برای درخشش در هرگونه مسابقه‌ای است، از هرگونه حمایتی محروم هستند به گونه ای که برخی از ورزشکاران می گویند: تا مدال آور نشویم، کسی ما را نمی شناسد و حتی پس کسب مدال نیز حمایت‌ها فقط تا مقطعی تداوم دارد.

از طرفی افزایش قیمت وسایل ورزشی باعث شده تا بسیاری از ورزشکاران از فعالیت حرفه‌ای در رشته‌های مورد علاقه خود بازداشته شوند و چشم به حمایت‌های مالی حامیان و متولیان امر داشته باشند، حمایتهایی که قهرمانان ورزشی کشورمان نیز از آن دل خوشی ندارند.

«محمد آرمین» رئیس اتحادیه لوازم ورزشی و بازی‌های یارانه‌ای استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می کند: لباس و وسایل ورزشی مانند راکت تنیس، انواع توپ‌ها و تیشرت‌های ورزشی به طرز غیرقابل تاملی تا سه برابر گران شده و قدرت خرید را از بیشتر ورزشکاران گرفته است.

وی در این باره تاکید می‌کند: هیچگونه حمایتی برای خرید لوازم ورزشی از ورزشکاران صورت نمی‌گیرد به گونه‌ای که برخی از هیات‌های ورزشی نیازمند اعتباری حداقل ۱۰ میلیون تومانی برای خرید اقلام خرد ورزشی هستند.

آرمین بیان می‌کند: اکثر لوازم ورزشی، وارداتی از کشورهای چین و پاکستان هستند و ایران در توسعه‌ی تولید لوازم ورزشی در درون کشور تلاشی نکرده است.

وی در این باره اضافه می کند: به عنوان نمونه انواع توپ‌ها یا راکت‌ها وارداتی هستند یا این که اجزای آن از پاکستان وارد کشور و در برخی شهرها مانند اهواز و یزد، تبدیل به توپ می‌شود.

«محمد مرشدزاده» رئیس هیات تیراندازی با کمان استان نیز چندی پیش در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به فعالیت قریب به ۱۲۰ تیرانداز حرفه‌ای مردو زن در استان، مهمترین مشکل این ورزشکاران را تامین تجهیزات و وسایل تیراندازی آنها ذکر کرده بود.

وی از این مشکل به عنوان سدی در فرآیند استعدادیابی در رشته‌ی تیراندازی با کمان جلوگیری یاد کرده بود و پیشرفت این ورزش را ملزم به حمایت مالی دانسته بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..