تکلیف کسانی که شناسنامه شان جای مهر انتخابات ندارد چیست؟

مدیر کل ثبت احوال استان یزد گفت: برای شناسنامه‌های قدیمی که جای مهر انتخابات ندارند جای خاصی در شناسنامه مشخص می‌شود.

محمد علی مکرمی با اشاره به برخی از شناسنامه‌های جلد قرمز قدیم که جای خالی برای مهر انتخابات ندارد، اظهار داشت: برای این افراد جای خاصی در شناسنامه شان مشخص می‌شود تا از شرکت در انتخابات محروم نشوند.

وی شناسنامه و شماره ملی را از مدارک ضروری و مورد نیاز برای شرکت در انتخابات عنوان کرد و افزود: شماره ملی در شناسنامه‌های جدید و مکانیزه درج شده است و افرادی که شناسنامه مکانیزه ندارند باید شماره ملی خود را به یاد داشته باشند.

مدیر کل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه در تلاشیم هیچ یک از همشهریان به دلیل نداشتن اوراق هویتی از شرکت در انتخابات محروم نشوند، گفت: امروز ۱۸ خرداد ماه آخرین فرصت برای درخواست صدور شناسنامه المثنی و یا تعویض شناسنامه‌های غیر مکانیزه است.

مکرمی با بیان اینکه شناسنامه افرادی که تا این تاریخ درخواست خود را ثبت کرده اند تا روز انتخابات تحویل داده می‌شود، افزود: شناسنامه این افراد به محل زندگی شان پست می‌شود و در غیر این صورت می‌توانند با مراجعه به اداره ثبت احوال آن را تحویل بگیرند.

وی با تأکید بر مهیا شدن تمهیدات لازم برای حضور حداکثری شهروندان برای شرکت در انتخابات ادامه داد: اداره کل ثبت احوال استان روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه تا ساعت ۱۶ و در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه تا پایان ساعت رای گیری برای رسیدگی به مشکلات شهروندان باز است .

مدیر کل ثبت احوال استان یزد همچنین از شهروندان خواست تا از محل نگهداری مدارک هویتی خود مثل شناسنامه و کارت ملی مطمئن شوند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..