راه‌اندازی اولین ایستگاه تعمیر دوچرخه در یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد از راه‌اندازی اولین ایستگاه مجهز به تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر دوچرخه در مسیر دوچرخه‌سواری بلوار جمهوری این شهر خبر داد.

«الهه جورابی» در این باره خاطرنشان کرد: ایده‌ی ایستگاه تعمیر دوچرخه برای اولین بار توسط شهرداری و هیات دوچرخه‌سواری طراحی و منطقه یک شهری نیز طی اقدامی خلاقانه و ابتکاری نسبت به طراحی و ساخت آن اقدام کرده است.

وی افزود: این ایستگاه که مجهز به تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر دوچرخه است، به عنوان اولین ایستگاه در مسیر دوچرخه‌سواری بلوار جمهوری برای استفاده شهروندان ایجاد شده و در آینده‌ی نزدیک تعداد بیشتری از آنها را در سطح شهر دوچرخه‌ها جانمایی و نصب خواهیم کرد.

نائب رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان گفت: برنامه‌ ها و طرح‌های متعددی جهت توسعه فرهنگ دوچرخه ‌سواری به عنوان مطلوب‌ترین روش حمل و نقل پاک در دستور کار مدیریت شهری شهرداری یزد و هیئت دوچرخه سواری شهر دوچرخه‌ها قرار دارد.

جورابی اظهار کرد: در همین راستا نیز اقدامات گسترده‌ای برای ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی جهت افزایش فرهنگ استفاده از دوچرخه همچون ایجاد مسیرهای دوچرخه و رنگ‌آمیزی آن‌ها با استفاده از نقوش و طرح‌های خلاقانه و راه‌اندازی پویش پنج‌شنبه‌های بدون خودرو توسط شهرداری یزد انجام شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..