راه اندازی پویش «اتاق شهید در هر خانه» در بافق

امام جمعه بافق گفت: پویش اتاق شهید در هر خانه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تغییر سبک زندگی و تربیتی خانواده‌ها در بافق راه اندازی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام رضا سعادت فر در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: یکی از مصوبات این جلسه، راه اندازی پویش اتاق شهید در هر خانه است. به این منظور در هر خانه یک اتاق به یک یا چند شهید اختصاص می‌یابد که این موضوع می‌تواند سبک زندگی و تربیتی آن خانواده را مورد توجه قرار دهد.

 

وی افزود: همه ما مدیون شهدا و ایثارگران بوده و یکی از روش‌هایی که می‌توانیم ادای دین کنیم، شناساندن همه جانبه آنان به نسل‌های امروز و آینده است تا شهدا را به خوبی درک کنند.

 

امام جمعه بافق با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: تشویق و توصیه شهدا در این زمان هم حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد هم رونق فرهنگ ایثار و شهادت را با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری خواستار شد و گفت: فرهنگ شهادت باید به‌عنوان یک الگو در جامعه مطرح باشد.

 

حجت الاسلام زارع با اشاره به اهمیت استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داد: استفاده از رسانه‌های نوین و عرضه محتوا در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است و نباید از این فضا که مورد توجه عموم جامعه قرار دارد، غفلت کرد.

 

وی جنگ را دانشگاهی توصیف کرد که ورودی آن انواع شخصیت‌ها با شاخص‌های متفاوت بود و خروجی آن شهدایی شدند که محور وحدت و همدلی جامعه هستند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..