رئیس کل دادگستری استان یزد:

عوامل افزایش قتل در یزد مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به افزایش آمار قتل در استان در سنوات اخیر، این مسئله نشان از افزایش آسیبهای اجتماعی دارد که عوامل آن باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری در ششمین نشست نقد رای با اشاره به ابلاغ دستورالعمل برگزاری علنی جلسات و انتشار احکام دادگاه ها توسط ریاست قوه قضائیه اظهار داشت: این دستورالعمل ۱۰ ماده ای اقدامی نویدبخش برای جامعه حقوقی در دسترسی به آرا صادره است.

وی عنوان کرد: یک رای علاوه بر غرض و هدف اصلی که فصل خصومت، احقاق حق و اجرای عدالت است واجد یک سری آثار فرعی است.

دهشیری تصریح کرد: تأثیر بر شیوه تفکر قضایی، تفسیر سایر قضات و حقوقدانان در موضوعات مشابه به عنوان الگو از جمله آثار فرعی یک رأی است.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: با راه اندازی جلسات تحلیلی و علمی آرا در قالب نشست های نقد رأی که برای اولین بار به صورت عمومی در دستگاه قضا استان رقم خورد علاوه بر اینکه باعث تقویت قدرت تحلیل حقوقی ناقدین خواهد بود، موجب آشنایی صادر کنندگان رأی با اشکلات، ابهامات و احتمالاً تناقضاتی که در رأی و خلأهایی که وجود دارد، می شود.

وی اظهار داشت: آشنایی فرهیختگان، جامعه حقوقی، دانشجویان، فراگیران، کارآموزان وکالت و قضائی با واقعیت و اتفاقاتی که در محاکم و مراجع قضایی رقم می خورد و طرز تحلیل و رسیدگی های یک پرونده از دیگر برکات نشست های نقد رأی خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: به طور قطع آرا صادر شده نقاط قوت و ضعفی دارد که برگزاری چنین جلساتی به ارتقا دانش حقوقی رأی به عنوان یکی از محصولات نهایی علم حقوق و افزایش راندمان دستگاه قضا کمک شایانی می کند.

دهشیری با اشاره به انتشار نخستین جلد نشست های نقد رأی استان افزود: در آینده بسیار نزدیک و تا پایان سال، چهار جلد از کتاب های نشست های نقد رأی منتشر و در اختیار جامعه حقوقی کشور قرار می گیرد.

وی با اشاره به افزایش آمار قتل در استان در سنوات اخیر، این مسئله را نشان از افزایش یک سری از آسیب‌های اجتماعی را در استان ذکر کرد و بیان داشت: این موضوع باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد چه عواملی در افزایش این آمار دخالت داشته است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..