رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

استان یزد حائز رتبه اول رفع تعهدات ارزی در کشور شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: رتبه اول تعهدات ارزی در بین استانهای کشور از آن استان یزد شد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا علمدار یزدی، در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که به ریاست استاندار یزد برگزار شد، اظهار داشت: در یک سال گذشته، ۵ هزار و ۸۵۵ مورد ثبت سفارش در استان یزد انجام شد.

وی عنوان کرد: یزد از نظر ثبت سفارش از استان‌های برتر کشور است که عمده این سفارش ها مربوط به مواد اولیه و ماشین آلات ساخت داخل است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان ادامه داد: یزد از نظر رفع تعهد ارزی، رتبه اول کشور را دارد به نحوی که ۷۳ درصد رفع تعهد ارزی انجام شده که میانگین کشوری این رقم، ۶۹ درصد است اما در روزهای آینده عدد ۷۳ درصد نیز افزایش می یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در مورد گزارش گمرک استان نیز بیان کرد: صادرات استان یزد در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۵۳ درصد و از نظر وزنی ۲۵۳ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از تصویب تقویم نمایشگاهی در جلسه کارگروه توسعه صادرات خبر داد و عنوان کرد: در جلسه گذشته تصویب این تقویم به گزارش کارشناسان منوط شده بود که در نهایت در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به تخصصی شدن پایانه های صادراتی اظهار داشت: در حال حاضر یک پایانه صادراتی برای یزد و یکی نیز برای یکی از شهرستانهای استان تصویب شده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..