اهتمام انجمن موسیقی یزد به تولیدات صوتی و تصویری

رئیس انجمن موسیقی استان یزد از اختصاص بخش عمده فعالیت‌های اجرایی یا صحنه‌ای این انجمن در قالب تولیدات صوتی یا تصویری خبر داد.

«مجتبی حبیبی» درباره آخرین فعالیت‌های این انجمن گفت: ما در هیات مدیره انجمن موسیقی استان یزد بعد از شرایط ویژه‌ای که به واسطه شیوع بیماری کرونا از سال گذشته و محدودیت‌های ناشی از آن به وجود آمد، تصمیم گرفتیم بخش عمده فعالیت‌های اجرایی یا صحنه‌ای انجمن موسیقی استان را در قالب تولیدات صوتی یا تصویری اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: از نمونه برنامه‌هایی که در این راستا در انجمن موسیقی استان یزد تولید شده است می‌توان به برنامه مناجات‌خوانی ایرانی ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان «آوای دل» اشاره کرد که در این طرح ۳۰ قسمت مناجات خوانی با حضور خوانندگان مطرح کشوری در استان همچون هنرمند ارجمند بامداد فلاحتی، مصطفی محسن زاده و غیره پیش‌بینی شده بود که به واسطه امکان مالی محدود در اختیار انجمن، سال گذشته پنج قسمت از آن با همکاری انجمن سینمای جوان استان تولید شده است.

حبیبی افزود: در این برنامه علاوه بر بهره‌مندی از هنر خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی در حوزه مناجات‌خوانی، با توجه به قدمت تاریخی شهر یزد این تنها شهر ثبت میراث جهانی کشور، معرفی مساجد و ابنیه تاریخی در هر قسمت از برنامه آوای دل به عنوان یک ویژگی شایان ذکر است.

وی در این باره به عنوان نمونه عنوان کرد: به طور مثال مسجد امیرچخماق که در دوره تیموری و در سال ۸۴۱ هجری قمری ساخته شده است یا مسجد جامع فهرج که قدمت آن به قرن اول هجری و صدر اسلام برمی‌گردد، نمونه‌هایی از اماکن جذاب و تاریخی شهر یزد است که گردشی کوتاه و تصویری به همراه نوای هنرمندانه خوانندگان حاضر در آن برای هر بیننده و شنونده ای جذاب خواهد بود.

این مسئول تاکید کرد: امسال نیز در تولید برنامه تلویزیونی «ماه مهربانی» که از شبکه تابان و شبکه شما در زمان منتهی به اذان مغرب پخش می‌شد، هر شب از صدای جمعی از هنرمندان استان در بخش مناجات خوانی با ستاد دیه و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد همکاری داشته‌ایم.

به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی استان یزد، حبیبی در پایان هم ابراز امیدواری کرد با امکان جذب حمایت از دیگر سازمان‌ها و ادارات فرهنگی و هنری بتوانیم در ادامه تولید طرح برنامه آوای دل به «سی شب، سی مناجات» برسیم و در قالب یک آلبوم تصویری ماندگار، منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار دهیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..