اعلام رسمی صباغیان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری / پنجشنبه ثبت‌نام می‌کنم

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی با اعلام رسمی کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: روز پنجشنبه برای ثبت نام به وزارت کشور می‌روم.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست آنلاین با خبرنگاران استان یزد در ارتباط با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: دولت‌ها به اهداف انقلاب دست نیافتند؛ به ویژه در بحث اقتصاد، معیشت، توسعه و پیشرفت، کم کردن فاصله طبقاتی و عدالت اجتماعی ضعیف عمل کردند.

وی بیان کرد: در دولت کنونی که شما شاهد هستنید که عدالت، معیشت مردم، افزایش پرونده‌های قضایی، فاصله طبقاتی، سرقت، طلاق، خودکشی و نارضایتی‌های اجتماعی به وفور دیده می‌شود، همین حالت را دولت‌های قبلی هر کدام به نحوی داشتند و مردم راضی نیستند.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی‌گویم کار یا اقدامی نشده است، کار و تلاش صورت گرفته است اما وقتی خود را با کشورهای منطقه، پیشرفته و توسعه یافته دنیا مقایسه می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که ما در چه جایگاهی بودیم و الان در چه جایگاهی هستیم.

صباغیان گفت: از این جهت که ما نظام مستقلی هستیم قابل تقدیر است، نظام ما در جهان از لحاظ استقلال سیاسی جایگاه مورد قبولی دارد، در موضوع هسته‌ای و از لحاظ نظامی جایگاه خود را در منطقه تثبیت کردیم منتهی در دغدغه همیشگی مردم یعنی عدالت ضعیف هستیم چرا ما به این هدف دست نیافتیم.

وی افزود: راهکار، دلیل این موضوع در شعار من در انتخابات و در برنامه من این است که مشکل ما این است که قانون در جامعه اجرا نمی‌شود، قانون گریزی است، قانون محور فعالیت‌ها نیست، دور زدن قانون و پارتی بازی مشاهده می‌شود، طرف قصد استخدام دارد، قانون کار وجود دارد ولی طرف باید به کسی متوسل بشود همه چیز چارچوب دارد اما چون قانون و مقررات حاکم نیست.

نماینده پنج شهرستان استان یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکل اساسی این است که قانون گریزی در سطح مسئولین و صاحب منصبان مشاهده می‌شود بنابراین طرح‌ها و برنامه‌ها به موفقیت نمی‌رسد، کشورهای پیشرفته دنیا را اگر بررسی کنید ملاک و معیارشان قانون بوده است، مقررات حاکم است و همه در چارچوب قانون عمل کردند که به موفقیت رسیدند در کشور ما یک نفر بخواهد مجوز کار بگیرد حتما باید به یک نماینده متوسل شود.

صباغیان تصریح کرد: وقتی قانون و مقررات حاکم نباشد طبیعتا برنامه‌ای هم نخواهد بود، برنامه یک کار کارشناسی است که به یک سری مقررات و قوانین تبدیل شده است و به عنوان طرح برای اجرا ابلاغ می‌شود، بنابراین اعمال صلایق و نفوذها سبب می‌شود که ما به اهداف مان دست نیابیم.

وی با بیان اینکه مثلا قرار است کارخانه‌ای در یک شهر خاصی بنا به ظرفیت و امکانات آن ایجاد شود ولی در آنجا ساخته نمی‌شود، چون نفوذ شده، در یک شهرستانی ۱۰ها کارخانه وجود دارد و در یک شهرستانی کارخانه‌ای وجود ندارد، در استانی مثل سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های مرزی سرمایه‌گذاری نشده است و مردم مجبور شدند به قاچاق یا مشاغل کاذب روی بیاورند.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقتی اعتبارات تقسیم می‌شود در تهران با ۳۰ نماینده در اصفهان با ۱۹ نماینده اعمال نفوذ می‌شود و طبیعتا ما مشاهده می‌کنیم شهرستان‌های محروم همچنان با میزان کمتری بودجه باید کار کنند، در استان یزد می‌بینیم که پنج شهرستان یک نماینده دارد، برخی استان‌های دیگر مثل کرمان و سیستان هم چند شهرستان یک نماینده دارند و بحث‌های بومی و محلی در انتخاب نماینده هم در چارچوب قانون و حقوق منطقه نباشد.

صباغیان ادامه داد: اگر آمایش سرزمین انجام می‌شد، طبق برنامه انجام می‌شد خود به خود سرمایه‌گذاری درست صورت می‌گرفت، ما باید محور را قانون بگذاریم، قانون مداری را جا بیندازیم و اولین گام برای آن هم احترام مسئولین به قانون است، مردم عادی وقتی رعایت قانون را در بالا دستی‌ها ببینند آنها هم قانون را رعایت می‌کنند.

وی عنوان کرد: هیچ کدوم از دولت‌ها این شعار را نمی‌دهند، اصولا مسئولین بالا در حلقه چند صد نفره و کارها دست خودشان است، شعار دادند دولت پاسخگو، دولت تدبیر، دولت عدالت محور و باز مردم در پایان هر دولت مردم ناراضی هستند طبقات ضعیف هم ضعیف‌تر شدند و فاصله‌های طبقاتی هم بیشتر شده است.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقلیتی هستند که خانه‌های بزرگ چند هزار میلیاردی دارن و برخی هم خانه به دوش و کارتن خواب هستند بیان کرد: اگر قانون محور می‌شد شرایط برای همه یکسان می‌بود، درمانگاه، بیمارستان و مراکز تحصیل مسئولین متفاوت نبود و چون دیگر مسئول مشکل مردم را درک نمی‌کند فقط می‌شنود.

صباغیان گفت: من یک دفعه این شعار قانون محوری را انتخاب نکردم، پایان نامه من در کارشناسی ارشد قانون گریزی و اثرات آن بر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده است، ۱۰ سال است پیشنهاد داده‌ام به مقام رهبری که شعار سال احترام به قانون نامگذاری شود.

وی افزود: خیلی از موکلین و شهروندان از من ممکن است ناراضی باشند چون از من خواستند که برایشان خارج از چارچوب کاری انجام دهم ولی انجام ندادم، درد جامعه و مشکل جامعه این است که می‌خواهد کار خود را خارج از روال قانون انجام شود.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویم شعار من قانون مداری است به آن عمل کردم، متاسفانه می‌بینیم که به آن عمل نمی‌شود و نتیجه آن مشکلات کنونی است، کشورهای پیشرفته به قانون عمل کردند و موفق بودند و اسلام ما هم می‌گوید به قانون عمل کنید همچنین حضرت علی (ع) فرمودند شما را به تقوا و نظم امر سفارش می‌کنم، جهان هستی بر نظم و قانون استوار است.

صباغیان گفت: زندگی ما اگر بر نظم استوار نباشد شکست می‌خوریم، هر ملتی نظم و مقررات را ملاک و معیار قرار داد موفق شد، رئیس جمهور آمریکا و فرانسه تلاش و زحمتی که رئیس جمهور ما انجام می‌دهد را ندارند ولی چون ریل قانون در آنجا وجود دارد هر گاه دستوری داده می‌شود بر مدار قانون پیش می‌رود اما در کشور ما رئیس جمهور به معاون می‌گوید، معاون به وزیر، وزیر به مدیر کل و پشت سر هم سفارش انجام می‌شود تا یک طرح اجرا شود.

وی ادامه داد: چرا بودجه کشور ما باید تنها ۶۰ درصد اجرا شود، برنامه ششم توسعه که مصوبه مجلس و ابلاغ شورای نگهبان به دولت است بعد از ۵ سال تنها ۲۵ درصد آن اجرا شده است، ۷۰ درصد خلاف قانون عمل شده و یا قانون اجرا نشده است و بودجه آن شاید در محل دیگری مصرف شده باشد.

نماینده مردم بافق و مهریز بیان کرد: در بایگانی‌های وزارتخانه‌ها پر از طرح‌ها و برنامه‌ها است، کارشناسان برای موضوعات مختلف نظارت کارشناسی دادند چه قدر اجرا شده است! با سفارش وزیر مدیرکل، نماینده یا استاندار تغییر می‌کند، کارخانه جا به جا می‌شود یا مجوزی به شخص دیگری داده می‌شود و اعتبار در جای دیگری خرج می‌شود و سبب عقب ماندگی و چندپارگی می‌شود.

صباغیان تصریح کرد: متاسفانه یکی حقوق یک میلیونی می‌گیرد و مدیران حقوق ۵۰ میلیونی! بنابراین محور برنامه‌های من اجرای قانون است، در اجرای قانون اساسی ضعف داریم و شعار من این است که خودم، معاونم و مجموعه‌ام قانون مدار باشند تا همه به قانون احترام بگذارند، اشخاص باید غطا نکنند تا بتوانند جلوی غطا در جامعه را بگیرند.

وی با بیان اینکه به جهت بررسی نظارت بر صلاحیت کاندیداهای شوراها به استان یزد آمدم اظهار داشت: روز پنجشنبه برای ثبت‌نام و نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری اقدام خواهم کرد، اگر تایید صلاحیت شدم در خدمت مردم هستم و اگر هم تایید نشدم مثل یک شهروند عادی در انتخابات شرکت خواهم کرد.

وی در خصوص ابلاغیه شورای نگهبان گفت: ما نامه تشکر را امضا نکردم، قانون گذاری بر عهده مجلس است، من هم چون باید بررسی می‌کردم که کار انجام شده درست است یا نه نامه را امضا نکردم، سیاست‌های کلی بر عهده شورای نگهبان است، در حال حاضر مدارک مورد نیاز ثبت‌نام را ارائه خواهم کرد اما هر نوع قانون‌گذاری بر عهده مجلس است.

صباغیان در بخش دیگری از سخنان خود در هیئت نظارت بر کاندیدهای شوراها عنوان کرد: ملاک ما این است که اگر کسی محکومیت مشکل اخلاقی، محکومیت مشکل مالی داشته باشد یا مخالف نظام باشد را تایید نمی‌کنیم اما اگر کسی سلیقه، دیدگاه و نظارت متفاوتی داشته باشد فرق دارد، مبنای ما این است که حق کسی ضایع نشود.

وی گفت: من امضاکننده درخواست کاندیداتوری شخصی برای ریاست جمهوری نبودم و موافق هم نیستم، به این دلیل که ما در مجلس می‌خواهیم بر فرد نظارت کنیم، جایگاه مجلس این نیست، نماینده ناظر است و مردم باید رئیس جمهور را انتخاب کنم، به نفع کسی هم کناره‌گیری نمی‌کنم، ما باید خود را عرضه کنیم و مردم باید آن را که اصلح است انتخاب کنند، از مشکلات کشور این است که با امتیازگیری کناره می‌گیرند.

نماینده مردم ر مجلس شورای اسلامی در خصوص مذاکرات بیان کرد: که در بخش هسته‌ای مشخص بود که آمریکا و کشورهای پیشرفته نمی‌خواهند به این فناوری دست یابیم، هند ۳۰ سال تحریم آمریکا بود، کره شمالی همچنین، اما کشورهایی مقاومت کردند و از گردنه سخت آن عبور کردند، ما هشت سال گذشته داشتیم از گردنه آن عبور می‌کردیم منتهی رقابت‌های انتخاباتی موضوع را تغییر داد.

صباغیان ادامه داد: مذاکره وقتی خوب است که هدف اصلی گم نشود، به انتخابات و جناح‌ها گره نخورد، متاسفانه دولت روحانی عجله کرد، امتیازاتی داد تا سریع به نتیجه برسد و اصول اصلی رعایت نشد، متاسفانه در اجرای تهعدات هم عجله کردند و تمام تعهدات را انجام دادند بعد گفتند آمریکا هم تعهداتش را انجام دهد، این ضعف بود.

وی خاطر نشان کرد: باید تعهدات گام به گام پیش می‌رفت، این را بچه ۵ ساله هم میدانست، وقتی همه امتیازات را می‌دهی طرف مقابل به طمع می‌افتد و از خود ضعف نشان داده‌ای. متاسفانه مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمد، آسیب دیدیم، می‌بینیم که سیاست مدبرانه رهبری و قانون راهبردی مجلس برای مقابله با تحریم به خوبی سبب شد ابزاری شود و بر اساس قانون دولت چانه‌زنی کند، سانتیرفیوژها و غنی سازی شروع شد و اکنون می‌توانیم از اصول و حق خود دفاع کنیم موشک و هسته‌ای داریم و دیگر دشمن نمی‌تواند متکبرانه رفتار کند بلکه باید امتیاز بدهد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افشای فایل صوتی، صحبت مطرح شده و انتشار آن کار درستی نبود، در حالی که ما با آمریکا با این همه تحریم در حال مذاکره هستیم و در شرایط سختی که هستیم مدارکی رو شود و عده‌ای متهم شوند و اختلاف ایجاد شود.

وی گفت: برای انتخابات نه پول دارم نه تیم اجرایی و باند دارم، منتهی یک تجربه و دغدغه‌ای دارم و سعی دارم که خودم به آنها عمل کرده باشم، اگر حرف و عمل یکی باشد کارها خیلی خوب انجام می‌شود بنده اگر به مسئولیت ریاست جمهوری برسم بدون نگاه به جناح و منطقه افراد توانمند، صاحب نظر و با تجربه را انتخاب می‌کنم و هر دستگاهی باید اجرا کننده قانون باشد، نه اینکه هر طرحی خواست خودش اجرا کند.

صباغیان اظهار داشت: از مشکلات کنونی ما این است که مقدار یارانه در این شرایط قابل مقایسه با قبل از لحاظ ارزشی نیست، قانون دولت را موظف کرده است که دهک‌های بالا را حذف کند اما هنوز حذف نکرده است، همه به نوعی یارانه می‌گیرند، آدم ضعیف و ثروتمند به یک اندازه یارانه می‌گیرد که درست نیست باز هم شاهد اجرا نشدن قانون هستیم.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور اختیارات زیادی دارد، یکسری نهادها در کنار دولت کار موازی انجام می‌دهند

صباغیان در خصوص صدور مجوز مناطق ویژه اقتصادی در دو شهرستان ابرکوه و میبد با اشاره به امتیازاتی که دارند عنوان کرد: مناطق ویژه اقتصادی در پرداخت مالیات معافیت‌‌هایی دارند و در اخذ تسهیلات نیز امتیازاتی در نظر گرفته شده همچنین در حوزه واردات و صادرات از امتیازات ویژه¬ای برخوردار هستند و وجود مناطق ویژه اقتصادی برای منطقه ابرکوه که کمتر از امکانات برخوردار بوده مزیتی است که توسعه پیدا کند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..