آمریکا عامل کشتار دختران شیعه در افغانستان

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد: این سایه شوم آمریکای جنایتکار است که در هر کجایی که حضور دارد چنین حوادثی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش یزدی نیوز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با صدور پیامی شهادت صد‌ها تن از شیعیان افغانستان به ویژه دانش آموزان دختر را در عملیات‌های تروریستی به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بای ذنب قتلت؟!

به راستی دانش آموزان دخترِ هَزاره‌ای به کدامین گناه باید کشته شوند؟!

در تمام دنیا مدرسه، محلی امن و آرام برای آموزش افراد است. در افغانستان اما، در دبیرستانی که مزین بنام سیدالشهداء (ع) می‌باشد چرا باید چنین اتفاق دهشتناکی علیه نوجوانان مظلوم شیعه افغانی صورت گیرد؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند این حرکت‌های کور توسط ایادی آمریکا صورت می‌گیرد تا توجیهی بر ماندن آن‌ها در افغانستان به بهانه امنیت آفرینی باشد. این سایه شوم آمریکای جنایتکار است که در هر کجایی که حضور دارد چنین حوادثی را به دنبال خواهد داشت.

ما نیز به سهم خود شهادت و زخمی شدن تعداد قابل توجهی از عزیزان افغانی را به ملت شریف افغان خصوصا شیعیان هَزاره تسلیت عرض نموده و این جنایت وحشیانه را محکوم می‌نماییم و از مقامات محترم وزارت امور خارجه کشورمان می‌خواهیم تا با بکارگیری تمام ظرفیت‌های خود برای مجازات عاملان این جنایت در دادگاه‌های بین المللی استفاده نماید.

گفتنی است بر اثر انفجار مهیب در روز شنبه مقابل مدرسه «سیدالشهداء (ع)» در غرب کابل بیش از ۸۵ شهید و ۱۴۷ زخمی به همراه داشت. در این حادثه شمار زیادی از دانش‌آموزان، معلمان و اهالی محل شهید و زخمی شدند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..