فعالیت ۱۳۰ قالیباف مهریزی برای کمک به بازسازی عتبات

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد از فعالیت حدود ۱۳۰ قالیباف مهریزی در قالب 15 کارگاه قالیبافی برای کمک به ساخت وساز عتبات عالیات خبر داد.

حجت الاسلام «سید حبیب الله میرخلیلی» در در نشست شورای مدیریتی و همفکری عتبات عالیات مهریز که  با حضور امام جمعه این شهر برگزار شد، با اشاره به کمک‌های خوب مهریزی‌ها، اظهار کرد: مهریز نسبت به سایر شهرستان‌های استان در امر بازسازی عتبات عالیات از موفقیت‌های خوبی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۵ تخت قالی در شهرستان مهریز به همین منظور بافته و توسط خیرین اهدا شده است. همچنین ۱۵ کارگاه قالیبافی در سطح شهرستان با حدود ۱۳۰ قالیباف در حال حاضر برای کمک به ساخت وساز عتبات فعال هستند.

حجت الاسلام میرخلیلی تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ هزار مترمربع صحن حضرت زینب(س) در کربلا خاک‌برداری شده و نیروها در سه شیفت مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» امام جمعه مهریز نیز تاکید کرد: حرکت ارزشمند و معنوی کمک شهروندان به بازسازی عتبات عالیات باید گسترش یابد.

وی با تاکید بر افزایش مشارکت آحاد مردم در بازسازی عتبات گفت: کمک به عتبات نوعی تعظیم شعائر اسلامی است و مردم با اخلاص و با عشق و علاقه‌ای که به امام حسین (ع) و سایر ائمه معصومین علیه السلام دارند، کمک‌های متداومی دارند.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از دفتر امام جمعه مهریز، حجت السلام محی الدینی در پایان نیز خواستار افزایش مشارکت‌های مردمی در این امر خیر شد و همچنین اظهار کرد: در بحث هزینه‌ها و هدایای مردم باید شفاف‌سازی و اطلاع رسانی لازم در خصوص فعالیت‌های انجام شده به واسطه کمک‌های مردم انجام پذیرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..