افتتاح نخستین آکادمی هاکی ساحلی بانوان آسیا در مهریز یزد

رئیس فدراسیون هاکی کشور با اشاره به اهمیت ظرفیت ورزشی بانوان مهریزی، گفت: مهریز می تواند قطب هاکی جهان شود.

بهرام قدیمی در مراسم افتتاح اولین آکادمی هاکی ساحلی بانوان آسیا در مهریز، اظهار کرد: این زمین با عملکرد و کارایی مناسب برای آموزش‌های در سطح استانداردهای جهانی، آماده شده که باید از مسئولین این شهرستان تشکر ویژه کرد.

وی افزود: بانوان ورزشکار مهریز برای رسیدن به قطب هاکی جهان می‌تواند ظرفیت‌های خود را در زمینه‌های مختلف فرهنگی و گردشگری توسعه دهند.

قدیمی ادامه داد: شهرستان مهریز زمینه میزبانی کشورهای قطر، امارات و اروپایی برای آموزش‌های هاکی ساحلی بانوان را داراست و پیگیری این مسئله را از طریق فدراسیون آسیا انجام می‌دهیم.

وی پذیرفته شدن ویژگی‌های فنی ساحلی را از سوی مردم مهریز مهم دانست و تصریح کرد: این رشته‌ها در اولویت اصلی فدراسیون هاکی است و اگر در جایی استعدادی در این زمینه وجود داشته باشد از آن حمایت‌های ویژه به عمل آید.

رئیس فدراسیون هاکی کشور به سفر بعدی خود به شهرستان مهریز اشاره کرد و گفت: میزبانی آسیایی و حتی جهانی هاکی ساحلی در بخش بانوان و آقایان و همچنین در آینده نزدیک امکانات نرم‌افزاری آموزشی به روز را برای مربیان فراهم می‌کنیم.

علیرضا محمدی رئیس اداره ورزش و جوانان مهریز گفت: هدف از افتتاح این آکادمی، استعدادیابی و تمرین علاقه‌مندان به هاکی ساحلی، توسعه ورزش و برگزاری میزبانی‌ها جهانی و آسیایی که به توسعه اقتصادی و سطح فرهنگی این شهرستان کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: در شهرستان مهریز این مکان ابتدا برای فوتوالی، والیبال و فوتبال ساحلی افتتاح شده بود و چون ظرفیت استفاده آکادمی هاکی بانوان را داشته از آن استفاده بهینه به عمل آمده است.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان مهریز، محمدی ادامه داد: در این آکادمی۵۰ ورزشکار بانو به مربی‌گری فاطمه زارع و همکاری قهرمان ملی فوتبال ساحلی حمید بهزاد پور فعالیت می‌کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..