نماینده مردم یزد و اشکذر مطرح کرد؛

بحران مرغ و تخم مرغ زیر سر شبکه توزیع ناسالم نهاده‌های دامی

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: بحران مرغ و تخم مرغ که از چندی پیش در کشور آغاز شده، ناشی از شبکه توزیع ناسالم نهاده‌های دامی است.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح جوکار، در بازدید از یکی از مؤسسات خیریه یزد با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور اظهار داشت: ایران کشور فقیری نیست و در سال ۹۹ معادل ۱۰ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی هزینه شد و آنچه که مورد نیاز واحدهای دامی و مرغداری‌های ما برای تولید گوشت، شیر، تخم مرغ بوده با ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شده اما معلوم نیست این واردات اکنون کجاست.

وی با تاکید بر اینکه ما حتی یک ریال نهاده‌های دامی با ارز آزاد وارد کشور نمی‌کنیم، افزود: تمام این نهاده‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود ولی چطور می‌شود که دامدار و مرغدار ما باید این نهاده‌ها را به قیمت‌های بسیار گران و آن هم به سختی دریافت کند؟

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه شبکه توزیع ناسالم منجر به کمبود نهاده‌های دامی و بحران مرغ و تخم مرغ شد، عنوان کرد: تمام این مشکلات به دلیل آن است که مدیریت درستی در اقتصاد کشور نداریم.

جوکار تصریح کرد: ۵۰ درصد این نهاده‌ها در خارج از شبکه توزیع شده و حالا مرغداران و مردم باید تاوان آن را بدهند و آیا واقعاً این موضوع هم به کشورهای خارجی بر می‌گردد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی همین اقدامات سبب شد که مرغ هفت یا ۸ هزار تومانی به بالای ۳۰ هزار تومان در مقطعی از زمان برسد تصریح کرد: متأسفانه یک مدیریت درست و مناسب در حوزه اقتصاد کشور وجود ندارد.

جوکار با بیان اینکه متأسفانه در طول چند سال گذشته مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم چندین برابر شده است، تصریح کرد: این مشکل تا جایی پیش رفته که برخی خانواده‌ها به دلیل نداشتن پول از ازدواج فرزندانشان ممانعت می‌کنند که این واقعاً تأسف بار است.

وی با بیان اینکه در مجلس اقداماتی برای جبران بخشی از مشکلات اقتصادی مردم صورت گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم که امسال زمینه‌ای برای برون رفت از مشکلات جامعه به وجود آید.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..