اطلاعیه شماره(۱۱۰) ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان

به اطلاع عموم مردم شریف استان یزد می رساند با توجه به اهمیت هدایت تحصیلی و نیز آینده تحصیلی دانش‌آموزان در کنار توجه جدی به حفظ سلامت آینده سازان ایران اسلامی و در راستای مصوبات شصت و هشتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مورخ 18/02/1400؛ به منظور رفع دغدغه و نگرانی خانواده های محترم دانش آموزان ...

۱- هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته آن‌ها به لحاظ تأثیری که در سرنوشت تحصیلی آنان دارد، بسیار حائز اهمیت است. تعطیل کردن امتحانات حضوری به معنای عدم تفکیک دانش آموزان برای شاخه‌ها و رشته‌های مختلف تحصیلی بوده که می تواند موجب تورم در یک‌رشته یا شاخه یا کمبود در رشته و شاخه دیگر ‌شود و بازار کار را در آینده دچار مشکل می‌کند.

۲- بر اساس مصوبه ۹۷۷ مورخه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ شورای عالی آموزش ‌و پرورش در مورد «نحوه خدمات آموزشی و تربیتی مدارس در دوره بیماری‌های همه‌گیر» و به دلیل تأثیر نتایج آن‌ها در سرنوشت تحصیلی دانش‌آموزان، امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴خردادماه ۱۴۰۰، به‌ صورت حضوری برگزار می‌شود.

۳- «آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان» در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد، «آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزان» در تاریخ ۲۴تا ۲۶ اردیبهشت و مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خرداد به‌ صورت حضوری برگزار خواهد شد.

۴- به ‌منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و عوامل اجرایی، امتحانات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که دانش‌آموزان در گروه‌های مجزا در جلسات امتحان حاضر شوند.

۵- حوزه برگزاری امتحانات در استان نسبت به شرایط عادی سه برابر افزایش یافته است تا دانش‌آموزان با فاصله دو متر از یکدیگر و در فضایی که از تهویه کافی برخوردار است روی صندلی قرار گیرند.

۶- مراقبان بهداشت و سلامت، دانش آموزان و عوامل اجرایی را هنگام ورود تب سنجی و غربالگری می کنند و بر استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی در تمام مدت حضور دانش آموزان نظارت دارند. گروه بندی و ساماندهی دانش آموزان در حوزه های اجرا به نحوی است که هنگام ورود و خروج ازدحام ایجاد نشود.

۷- نظافت و گندزدایی اماکنی که مورد استفاده قرار خواهند گرفت، انجام شده و پس از هر امتحان نیز انجام می شود. مواد شوینده و ضد عفونی کننده در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و برای اطمینان، ماسک به اندازه کافی پیش بینی شده است. همچنین سایر اقدامات بهداشتی بر اساس پروتکل های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعمال خواهد شد و ناظران بهداشت و سلامت اعزامی از سوی مجموعه آموزش و پرورش استان و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، بر اجرای کامل این پروتکل ها در تمامی حوزه های برگزاری امتحانات نظارت خواهند کرد.

۸- طراحی سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی انجام می شود و سؤالات هماهنگ پایه نهم برای هر استان و یا منطقه بصورت مجزا طراحی می شود و دانش آموزان پایه نهم در مدرسه خود امتحان می دهند.

۹- در امتحانات پایه نهم در شرایطی که وضعیت مناطق استان از لحاظ بیماری یکسان باشد، سؤالات به ‌صورت استانی و بر مبنای وضعیت تعیین‌شده طرح مي شود.

۱۰- از آنجا که شرایط آموزش در طول سال تحصیلی در مناطق مختلف یکسان نبوده و در مجموع شیوع بیماری فرایند آموزش را تحت تأثیر قرار داده، طراحی سؤالات نیز بر مبنای آموزش در شرایط قرمز انجام شده است و دانش آموزان می توانند برای اطلاع از بارم بندی و حذفیات دروس مختلف، به پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir مراجعه کنند.

در پایان امیدواریم با حمایت و راهنمایی فرهنگیان عزیز و همراهی و همدلی اولیای فهیم و بزرگوار دانش آموزان که سرمایه های ایران اسلامی می باشند و اهتمام و توجه جدی دانش آموزان عزیز؛ امتحانات در کمال آرامش و با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و در فضای امن برگزار گردد. به امید موفقیت فرزندان ایران اسلامی.

ستاد استاني مقابله با كرونا

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..