بهره مندی ۱۵ خانواده پر نوزاد یزدی از خدمات کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان یزد: کمیته امداد استان یزد یک میلیارد و ۲۵۳ میلیون تومان به‌صورت وام و بلاعوض به خانواده‌های پر نوزاد کمک کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمد شجاعان، با بیان اینکه رسیدگی به خانواده‌های پر نوزاد (سه‌قلو با بالا) به این نهاد واگذارشده است، گفت: سال گذشته در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در امر رسیدگی به خانواده‌های پر نوزاد، کمیته امداد استان یزد یک میلیارد و ۲۵۳ میلیون تومان در بخش‌های مختلف به‌صورت وام و بلاعوض به این خانواده‌ها کمک کرد.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات میدانی و دریافت استعلام از سازمان‌های مرتبط ۱۵ خانواده پر نوزاد در سطح استان شناسایی و از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شدند، این خدمات همچنان ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: حمایت از این خانواده‌ها در قالب پرداخت کمک‌معیشت از محل هدفمندی یارانه‌ها به‌صورت ماهیانه نسبت به بعد خانوار انجام می‌شود.

وی افزود: سال گذشته علاوه بر کمک از محل هدفمندی یارانه‌ها ۱۴۰ میلیون تومان به‌عنوان کمک‌معیشت به ۱۲ خانوار پر نوزاد پرداخت شد، در همین مدت ۶۳۰ میلیون تومان برای خرید و تکمیل منزل ۱۰ خانواده به‌صورت بلاعوض کمک شد، همچنین ۱۳ میلیون تومان به‌عنوان هزینه شیر خشک و پوشک به ۱۳ خانوار پر نوزاد پرداخت شد.

شجاعان گفت : طی این مدت ۳۲۰ میلیون تومان وام کمک‌هزینه خرید و تکمیل منزل به ۱۱ خانواده پر نوزاد اعطا شد، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی نیز به دو خانواده پرداخت شد، دو خانواده پر نوزاد نیز از تسهیلات وام درمان به مبلغ ۵۰ میلیون تومان بهره‌مند شدند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..