رتبه برتر استان یزد در میزان تولید پلاسما

مدیرکل انتقال خون استان یزد: فرهنگ انتقال خون در استان بسیار فراگیر است و همشهریان ما در این امر خیر نیز پیشتاز هستند.

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل انتقال خون استان یزد در مراسم تقدیر از دو معلم و دو کارگر یزدی که بیشترین اهدای خون را در یک سال اخیر داشته اند، گفت: در نیمه اول ماه مبارک رمضان بیش از هزار نفر از همشهریان یزدی با اهدای خون به یاری بیماران نیازمند شتافتند.

نقی تقوایی افزود: منتظر هستیم شرایط شهرستان‌های استان سفید شود تا تیم‌های سیار که چند ماه است به علت شرایط قرمز کرونایی تعطیل شده اند دوباره فعال شوند.

وی اظهار داشت: استان یزد رتبه اول کشور را در میزان تولید پلاسما در بحث بیماری کرونا دارد. فرهنگ انتقال خون در استان بسیار فراگیر است و همشهریان ما در این امر خیر نیز پیشتاز هستند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: استان یزد به علت صنعتی بودن، یکی از استان‌های مهاجرپذیر کشور است و حوادث ناشی از کار در واحد‌های تولیدی روی می‌دهد که در برخی از موارد، کارگران حادثه دیده به خون و فرآورد‌های آن نیاز دارند.

عماد تشکری با اشاره به فعالیت ۲۹۱ خانه بهداشت کارگری در واحد‌های تولیدی استان ادامه داد: واحد‌های تولیدی این ظرفیت را دارند تا با همکاری اداره کل انتقال خون استان، فرهنگ اهدای خون را در جامعه کارگری ترویج کنند.

وی با تقدیر از اقدامات مراکز انتقال خون در شرایط کرونایی تصریح کرد: تزریق پلاسما یکی از روش‌های درمان بیماری کووید ۱۹ است. جا دارد از زحمات شبانه روزی کارکنان انتقال خون استان به ویژه در راستای بهبود بیماران کرونایی تقدیر و تشکر کنم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..