پایان سرگردانی سه نوجوان بافقی در کوه‌های شادکام

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق: سه نوجوان گیرافتاده در کوه‌های منطقه شادکام به همت تیم امداد و نجات کوهستان این جمعیت نجات یافتند.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا فتاحی بافقی گفت: پنج نوجوان از اهالی روستای شادکام، بدون کفش، لباس و تجهیزات مناسب کوهنوردی ابتدا به قصد تفریح و بعد با هدف کنجکاوی به بالاترین نقاط کوه‌های شادکام صعود کردند.

 

وی ادامه داد: ۲ تن از این افراد در میانه راه از گروه جدا شده و به سمت روستا برگشتند و سه تن دیگر شب را بدون آب و آذوقه در کوه می‌مانند.

 

فتاحی بافقی تصریح کرد: این سه نوجوان صبح روز بعد با توجه به مسیر طولانی پیموده شده و شب مانی و نبود جهت یابی صحیح، مسیر اشتباهی را در پیش گرفته و در نقطه پرخطری متوقف شده که توانایی ادامه مسیر را نداشتند. خوشبختانه با توجه به دسترسی آنتن تلفن همراه وضعیت خود را به محلی‌ها و سپس از مردم روستا به جمعیت هلال احمر شهرستان اعلام می‌کنند.

 

رئیس هلال احمر بافق افزود: تیم نجات کوهستان این جمعیت پس از اعلام حادثه از طرف مردم بلافاصله به منطقه اعزام و عملیات جستجو و نجات را شروع کردند که خوشبختانه پس از تلاش پنج ساعت و نیمه، این سه نوجوان با سلامت کامل به پایین دست هدایت شدند.

 

وی ضمن تقدیر از نجاتگران حاضر در این عملیات، از مردم خواست به هیچ وجه بدون تجهیزات و مهارت کافی به کوهنوردی مبادرت نکرده و حتما از راه بلد در گروه کوهنوردی استفاده و قبل از صعود مسیر کوهنوردی را به خانواده و نزدیکان اعلام کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..