آبگیری طرح‌های آبخیز داری در میبد

با بارش‌های اخیر طرح‌های آبخیزداری در میبد تغذیه شدند.

به گزارش یزدی نیوز رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میبد با حضور درمنطقه ندوشن و روستا‌های سورک، علی آباد، ابراهیم سوخته، سرخه و خرگوشی گفت: با بارش باران بسیاری از طرح‌های آبخیزداری ندوشن و سورک و هفتهر آبگیری شد.
جمال جنتی افزود: این بارندگی علاوه بر تغذیه سفره‌های زیرزمینی و چاه‌های پایین دست ازنظر حفاظت خاک هم حائز اهمیت است.
وی با اشاره به خسارت‌های وارد به جاده‌های بین مراتع هم گفت:بسیاری از جاده‌های بین مراتع در این بارندگی خسارت دیده است که امیدواریم با اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی این خسارت‌ها را جبران کنیم.
رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان آبخیزداری استان دربازدید از پروژه احداث گورآب درمنطقه ندوشن که از اعتبارات صندوق توسعه ملی درسال ۹۹ احداث شده است گفت: هنوز این پروژه به اتمام نرسیده آبگیری شد و انشاالله بتوانیم سرریز این پروژه را هم احداث کنیم.
ابوالقاسم مجیدنیا افزود: بارش باران و آبگیری پروژه‌های آبخیزداری باعث تقویت پوشش گیاهی منطقه و قنواتی که درمنطقه شده و امیدواریم که دامداران و مرتع داران از این موهبت الهی بهره ببرند.
معاون آبخیزداری استان هم با اشاره به مهار سیل ۳۰ هزار مترمکعبی علی آباد سورک از طریق پروژه‌های آبخیزداری گفت: یک و نیم ساعت بارش باران شدید درمنطقه ندوشن باعث شد حدود ۴۰ میلیمتر بارش را درمنطقه شاهد باشیم.
رضا باقری افزود: دربرابر بارندگی‌های سیل آسای بهاری، حتی پروژه‌های تراکمی سرریز جواب نداد و خود بند‌ها را هم سرریز کردیم.
باقری تصریح کرد:برای اینکه درآینده دربرابر بارش‌های برق آسا و غافلگیر کننده دچارخسارت نشویم باید پروژه‌های آبخیزداری که اجرا می‌کنیم به سرریز‌ها بیشتر توجه کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..