لزوم همکاری خیران در بازسازی عتبات عالیات

استاندار: در ساخت صحن برای حرم‌های مطهر در عتبات عالیات باید از ظرفیت‌های مردمی و خیری استفاده شود.

به گزارش یزدی نیوز، طالبی در نشست بازسازی ستاد عتبات عالیات استان یزد، با اشاره اقدامات در حال انجام برای ایجاد امکانات در مرز چذابه برای زوار ابا عبدالله الحسین ع گفت: درتلاشیم تا اعتبارات لازم را جذب کنیم.

طالبی عنوان کرد: در ساخت صحن برای حرم‌های مطهر در عتبات عالیات باید از ظرفیت‌های مردمی و خیری استفاده شود.

مسئول جذب و امور فرهنگی ستاد عتبات عالیات استان یزد هم با بیان اینکه ۵۵ هزار متر مربع زمین از باب قبله حرم مطهر امام حسین تا خیمه گاه و تل زینبیه برای ساخت صحن حضرت زینب (س) خریداری شده است افزود: ساخت این صحن طی فرایندی به ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور واگذار شد.

حجت الاسلام میرخلیلی گفت:در مجموع پیشرفت کار‌های اسکلتی این صحن حدود ۷۵ درصد و درمجموع کل صحن ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی عنوان کرد:مدیریت ساخت و ساز‌ها در عتبات به دست ایرانیان است و تاکنون حدود ۵ هزار نیروی متخصص اعزام شده اند.

مسئول جذب و امور فرهنگی ستاد عتبات عالیات استان یزد، افزود:ستاد عتبات استان یزد در خیابان کاشانی، کوچه ۱۵، پشت پارک هفتم تیر اماده دریافت کمک‌ها و نذورات مردمی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم، در این نشست با بیان اینکه اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای بازسازی عتبات عالیات انجام شده است افزود: این مهم نقش مهمی در رفاه زائران خواهد داشت که این موضوع باید به خوبی تبیین شود.

آیت الله ناصری با اشاره به بحث مهم حمل و نقل زوار کشورمان به عتبات عالیات، خواستار پیگیری مسئولان استان یزدو ستاد عتبات عالیات برای فراهم کردن زیر ساخت‌های مناسب و حمل و نقل زوار با قطار شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..