در راستای ساماندهی فضای مجازی؛

فعالان فضای مجازی برای فعالیت انتخاباتی شناسه «شامد» دریافت کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: برای ساماندهی فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای مجازی، فعالان این عرصه باید شناسه «شامد» از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین رحیمی‌زاده، در جمع خبرنگاران رسانه و عدلیه استان یزد با اشاره به اهمیت رعایت قانون در جامعه اظهار داشت: اخذ شناسه شامد موجب حمایت قانونی از فعالان مجازی می شود و آنان را از امتیازات برخوردار می کند.

وی تصریح کرد: نامزدهای انتخابات باید نشانی صفحه و کانال‌هایی که برای تبلیغات در فضای مجازی از ظرفیت آنها استفاده می کنند را به ستاد اعلام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با بیان اینکه افراد باید برای ساماندهی فعالیت‌ها در فضای مجازی مبادرت به اخذ شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال (شامد) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کنند، افزود: در این زمینه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، جلسات توجیهی و آموزشی در خصوص باید و نبایدهای تبلیغات و رقابت در انتخابات برای مدیران کانال‌ها و گروه‌ها برگزار می‌شود.

رحیمی‌زاده عنوان کرد: اشخاصی که در فضای مجازی مایل به فعالیت و تبلیغات هستند، برای استفاده صحیح از فضای مجازی، کد شناسایی الکترونیکی را از طریق سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یادآور شد: جرایم و تخلفات مربوط به فضای مجازی مثل تبلیغات زودهنگام به ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات اعلام می‌شود و در مرحله اول پیشگیری و تذکر و در مرحله بعد اقدام لازم قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طراحی و اختصاص مکان‌هایی برای تبلیغات نامزدهای انتخابات از سوی شهرداری‌ها پیش‌بینی می‌شود، گفت: همکاری مردم و نامزدها و فعالیت در چارچوب مقررات موجب برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و قانونمند می‌شود و همه باید پایبند به وظایف خود باشند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..