اجرای طرح شهید سلیمانی در ۱۳ منطقه روستایی تفت

سرپرست جمعیت هلال احمر تفت: اجرای طرح ناظران سلامت (طرح شهید سلیمانی) با همکاری و مشارکت بسیج و شبکه بهداشت و درمان در مناطق مختلف شهرستان تفت ادامه دارد.

به گزارش یزدی نیوز، سید قاسم گلشن گفت: تعداد ۵۰ نفر از داوطلبان ۱۱ خانه هلال تفت از بخش‌های مرکزی، نیر و گاریزات در طرح شهید سلیمانی مشارکت داشته و تعداد بهره وران نیز بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی با مشارکت داوطلبان خانه‌های هلال این شهرستان با هدف بیماریابی و محدود سازی افراد مبتلا برای پیشگیری از کرونا اجرا می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر تفت با اشاره به اجرای این طرح در ۴۳ پایگاه و ۱۳ منطقه روستایی تصریح کرد: ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیر حضوری، شناسایی زود هنگام کووید ۱۹ و افراد در معرض تماس نزدیک در خانه یا محل کار، قرنطینه خانگی یا غیر خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر و ارتقای کیفی مراقبت‌ها از بیماران بستری و سرپایی از جمله سیاست‌های این طرح است.

گلشن ادامه داد: در طرح محله محور شهید سلیمانی، داوطلبان عضو خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر شهرستان تفت ملبس به کاور داوطلبان هلال احمر به گروه نمایندگان پایگاه‌های بسیج و خانه بهداشت مناطق روستایی ملحق می‌شوند.

وی اظهار داشت: بیشترین اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از کرونا صورت می‌گیرد و عنوان طرح نیز ردیابی و رهگیری بیمارانی است که به کرونا مبتلا شده اند. همچنین بروشور‌هایی به منظور اطلاع رسانی تدارک دیده شده است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..