جانشین فرمانده سپاه الغدیر در بسیج اقشار یزد:

۴۰۰۰ شغل در قالب طرح «شهید کریمی» در یزد تثبیت شد

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در بسیج اقشار یزد با اشاره به اجرای طرح شهید کریمی برای واحدهای تولیدی یزد، گفت: در قالب این طرح چهار هزار شغل در یزد تثبیت شد.

به گزارش یزدی نیوز، حمیدرضا محدث در نشستی خبری با بیان اینکه کار و کارگران بزرگترین سرمایه جوامع بشری هستند، اظهار کرد: امروز کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و امیدواریم با تولید و فائق آمدن بر جنگ اقتصادی بتوانیم در مسیر خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه قدم برداریم.

وی با اشاره به اینکه بسیج، پیگیر مطالبات به حق اقشار مختلف از جمله قشر کارگری است، افزود: برای بسیج به هیچ وجه پذیرفته نیست که کارخانه‌ای به دلیل بدهی، نداشتن مواد اولیه و نداشتن سرمایه در گردش تعطیل شود بر این اساس فعالیت‌های بسیج جامعه کارگری با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر تولید، حول این محور در حال انجام است.

محدث از مشارکت در اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد و یادآور شد: این طرح توسط بسیج جامعه کارگری در ورودی کارخانجات به منظور شناسایی بیماران کرونایی اجرا شد و در مجموع ۱۴ هزار و ۲۰۰ کارگر در قالب این طرح پایش شدند و این طرح امسال نیز ادامه دارد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در بسیج اقشار یزد همچنین از اهدای ۵۰ هزار بسته معیشتی به جامعه کارگری به مناسبت‌های مختلف در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد و عنوان کرد: به تغییر تولید کارخانجات تولیدکننده مواد شیمیایی و پارچه به کارخانجات تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک و دستکش نیز کمک شد به نحوی که ۱۲ مرکز تولید راه‌اندازی و میلیون‌ها ماسک و دستکش در یزد تولید شد.

وی همچنین از اجرای طرح شهید کریمی در یزد خبر داد و اظهار داشت: در این طرح کار شناسایی کارخانجات دچار مشکل و در آستانه تعطیلی انجام و کار برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنها پیگیری شد و واحدهای شناسایی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید معرفی شدند که حاصل آن تثبیت ۴ هزار شغل و رفع مشکل ۱۵۲ واحد از ۴۳۰ واحد مشکل‌دار شناسایی شده بود.

محدث طرح شهید برونسی را نیز از دیگر طرح‌های بسیج جامعه کارگری استان یزد برشمرد و بیان کرد: این طرح شامل تشکیل گروه‌های کارآمدان، تولیدیاران و سفیران تولید است که هر یک از این گروه‌ها، به کیفیت بخشیدن به تولید کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه کارآمدان کار احصای آسیب‌ها و مشکلات کارخانجات و ارائه راهکار برای رفع مشکلات آنها را ارائه می‌دهند ضمن اینکه پیگیر افزایش مواد اولیه برای کارخانجات و مشاوره در این زمینه را بر عهده دارند.

محدث عنوان کرد: تولیدیاران نیز در سطح حوزه‌های کارگری شکل گرفته و چنانچه مشکلی ایجاد شود، در سطح پایگاه بسیج کارگران حل می‌شود و در غیر این صورت به گروه‌های بالاتر یعنی سفیران تولید ارجاع می‌شود.

وی گفت: سفیران تولید نیز پلی برای پیوند دانش آموزان با صنعت و گفتمان سازی برای فرهنگ کار و تولید و فرهنگ استفاده از کالای ایرانی هستند و نقش روشنگری و بیان انتظارات کارگران را برای مردم بر عهده دارند.

محدث همچنین از تلاش برای راه اندازی دفاتر حقوقی کارگران خبر داد و یادآور شد: تلاش ما حل مشکلات جامعه کارگری به عنوان سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..