صدور کدپستی آن لاین برای ساختمان‌های تازه ساز

در تفاهم نامه جدید بین شهرداری یزد و اداره کل پست استان یزد، فرآیند‌های تخصیص کدپستی به صورت آنلاین و بدون مراجعه مالک به اداره پست دیده شده است.

به گزارش یزدی نیوز با هدف تسریع در عملیاتی شدن فرآیند‌های gnaf، تسریع در تکمیل پایگاه داده‌ی نشانی‌های شرکت ملی پست و ارائه مطلوب‌تر سرویس‌های استعلام نشانی و کد پستی اماکن و سازمان‌ها و همچنین تغییرات اسامی معابر و نام گذاری آن‌ها و اختصاص کد پستی به صورت آنلاین، تفاهم نامه‌ای بین جمال الدین عزیزی، شهردار یزد و علی محمد رحمانی پور، مدیر کل پست استان یزد به امضا رسید.
در این تفاهم‌نامه برای اماکن جدیدی که در شرف احداث هستند و شهرداری در حال صدور پروانه بر روی آن می‌باشد فرآیند‌های تخصیص کدپستی به صورت آنلاین و بدون مراجعه مالک به اداره پست دیده شده است.
پیش از این، زمانی که شهروندان برای ساخت یک ملک، درخواست مجوز می‌دادند، الزام کدپستی وجود نداشت و مالکان در صورت نیاز باید به اداره پست مراجعه حضوری داشته باشندو، اما در حال حاضر و بر اساس این تفاهم نامه هر زمانی که شهرداری پروانه ساخت صادر می‌کند یکی از اقدامات برخط و آنلاین، اخذ کدپستی بر اساس وب سرویس‌های طراحی شده در این تفاهم نامه برای هر ملک می‌باشد و اطلاعات ملک به صورت آنلاین برای اداره پست ارسال شده و بدون مراجعه مالک، کدپستی از طرف اداره پست تخصیص و برای شهرداری و مالک، ارسال می‌شود.
امضاء این تفاهم نامه باعث می‌شود از تردد‌های بی‌مورد جلوگیری به عمل آمده و خدمات به شکلی سریع‌تر و با کوتاه‌ترین زمان در اختیار مردم قرار گیرد.
از دیگر مزایای تفاهم نامه‌های این چنینی کاهش تردد سفر‌های درون‌شهری ناشی از ارائه این خدمات می‌باشد.
جمال الدین عزیزی در نشست امضای این تفاهم نامه، اهمیت یکپارچه شدن بانک‌های اطلاعاتی را برشمرد و گفت: ما باید داشتن کد پستی یا نامگذاری استاندارد معابر را یکی از مراحل فرآیند‌های کاری مان در داخل شهرداری قرار دهیم.
شهردار یزد با اشاره به اهمیت امضای تفاهم نامه مذکور اظهار امیدواری کرد: این کار باعث شود یک ساماندهی خوبی در بحث آدرس دهی صورت گیرد و با توجه به جهانی بودن شهر یزد، یک استاندارد سازی انجام شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..