توزیع انسولین به صورت گسترده در یزد انجام می‌شود

مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مشکل حمل دارو انسولین توسط شرکت داروپخش حل شده است و سهمیه انسولین استان به یزد می‌رسد.

به گزارش یزدی نیوز، یکی از بیماری‌هایی که افراد زیادی را به خصوص در استان یزد گریبان‌گیر کرده و مردم با مشکلات آن دست و پنجه نرم می‌کنند، دیابت یا بیماری قندی است که به دلیل بالا بودن مداوم میزان قند خون ایجاد می‌شود.

متاسفانه بارها مطرح می‌شود که مردم استان یزد به سختی انسولین مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند و از نبود یا کمبود قلم انسولین گله دارند که البته با پیگیری از مسئولان استان، سهمیه استان افزایش یافت.

بهروز حیدری در خصوص کمبود قلم انسولین در هفته گذشته در داروخانه‌های استان یزد اظهار داشت: قرار بود هفته گذشته شرکت داروپخش، بخش دیگری از سهمیه انسولین را به استان یزد وارد کند که مشکل کمبود انسولین را بر طرف می‌کرد اما به دلیل مشکلی که برای حمل شرکت پخش به وجود آمده بود سهمیه استان، به یزد نرسید.

مدیر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: به همین جهت روز یکشنبه تعدادی قلم انسولین از مسیر هوایی به استان یزد رسید و انسولین تهیه شد و روز دوشنبه در داروخانه‌های دکتر چمران و هلال احمر پخش شد.

حیدری با بیان اینکه خوشبختانه اعلام شده که مشکل حمل بار قلم انسولین حل شده است تصریح کرد: صبح سه‌شنبه شرکت پخش محموله انسولین را به استان یزد می‌رساند و توزیع به صورت گسترده در سطح داروخانه‌های استان یزد انجام می‌شود.

مدیر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه سهمیه داروخانه‌ها مشخص شده بیان کرد: افرادی که به قلم انسولین نیاز مبرم دارند به داروخانه هلال احمر، شهید چمران و شبانه روزی مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس اینکه بیمه چه تعداد انسولین برای بیماران تایید کرده است و بر اساس برنامه توزیع در استان معمولا بین ۳ تا ۴ قلم انسولین به بیماران انسولین داده می‌شود.

در مدت یکی و دو هفته اخیر شهروندان استان یزد از کمبود انسولین در استان یزد گلایه داشتند و یکی از شهروندان می‌گفت برای گرفتن قلم انسولین به هر کجا مراجعه داشتم گفتند موجود نیست و به من قلم انسولین ندادند.

امیدواریم با هماهنگی، سرعت عمل و دقت نظر مسئولان هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این دغدغه مردم اقدام شود، تا بیماران به جزء دغدغه مریضی، نگرانی و دغدغه دیگری نداشته باشند.

مردم استان هم می‌توانند درباره تامین داروهای مورد نیاز خود با سامانه تلفنی ۱۹۰یا۳۶۲۸۸۴۱۰تماس بگیرند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

 

بخش نظردهی بسته شده است..