به صدا درآمدن زنگ خطر کم آبی در مهریز

فرماندار مهریز با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها گفت: زنگ خطر کمبود آب در مهریز به صدا در آمده است و امسال تابستان سختی خواهیم داشت.

به گزارش یزدی نیوز، زارع زاده در نشست ستاد بحران شهرستان مهریز گفت: کاهش بارندگی در سال آبی جاری و ساخت و ساز‌های بی رویه در مناطق مختلف، شهرستان را در حوزه آب با چالش جدی روبرو کرده است.

وی با اشاره به پیش بینی‌های لازم برای تقویت زیرساخت‌های تامین و آب رسانی افزود: چاه‌های آبی که از مدار خارج شده است برای آبیاری فضای سبز به مدار بازخواهد گشت و چاه‌های آب آشامیدنی با کیفیت آب شرب جهت آبرسانی سیار تجهیز می‌شود.

فرماندار مهریز گفت : آب چشمه و قنات، منابع تامین آب برخی روستا‌ها در شهرستان به شمار آمده که متاثر از بارش‌های سالانه بوده و با توجه به کاهش بارش‌ها در صورت کم نشدن مصرف، با چالش‌های جدی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

زارع زاده افزود : دهیاران روستای‌های مواجه با بی آبی، در اسرع وقت با هماهنگی آب و فاضلاب شهرستان نسبت به تهیه تانکر اقدام کنند و دستگاه‌های دولتی هم ماشین آلات و تانکر‌های آبرسانی را در اختیار قرار دهند.

رئیس اداه آب و فاضلاب مهریز هم گفت: نیاز آبی شهرستان مهریز در هر ثانیه ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است و در حال حاضر ظرفیت تامین ۱۷۰ لیتر بر ثانیه را داریم.

موحد بر لزوم صرفه جویی بهینه در مصرف آب تأکید کرد و افزود : روستا‌های شهرستان با کمبود جدی آب روبرو هستند و جمعیت غیر ساکن نسبت به صرفه جویی اهتمام داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..