هشدار نیروی انتظامی یزد در مورد خرید سوئیچی موتورسیکلت ‌

فرمانده انتظامی شهرستان یزد در خصوص خرید و پیشگیری از سرقت موتورسیکلت، توصیه‌ها و هشدارهایی را به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ «سعید زینلی» در این زمینه اظهار کرد: افراد باید از خرید موتورسیکلت ‌بدون انتقال سند در دفاتر رسمی یا به اصطلاح سوئیچی خودداری کنند و به هیچ وجه موتورهای قولنامه‌ای و فاقد پلاک را خریداری نکنند چرا که موتورسیکلت بدون سند برای پلیس، حکم مال مسروقه را دارد.

وی افزود: در این حالت، اگر راکب آن به عنوان متهم دستگیر و در صورتی که نتواند ثابت کند این موتور را خریداری کرده، مطمئناً بازداشت می‌شود.

وی با توصیه مبنی بر این که قبل از خرید موتورسکیکلت از طریق مرکز رایانه پلیس از تحت تعقیب نبودن آن اطمینان حاصل شود، از شهروندان خواست تا هر گونه خرید و فروش موتورسیکلت را از طریق فروشگاه‌های معتبر و رسمی انجام دهند.

زینلی از دیگر موارد مهم در هنگام خرید موتورسیکلت را مطابقت دادن شماره‌ موتور و شاسی آن با اسناد مالکیت عنوان کرد و گفت: خریدار باید مخدوش نبودن شماره‌ موتور و شاسی را نیز به دقت کنترل کند و نکته‌ی دیگری که افراد باید پس از خرید موتورسیکلت رعایت کنند، تعویض قفل‌ها و کلیدهای آن است.

وی تاکید کرد: مالکان موتورسیکلت باید از جا گذاشتن سوئیچ روی موتورسیکلت یا واگذاری آن به افراد ناشناس و غیر مطمئن به عناوین مختلف، خودداری کنند.

این فرمانده انتظامی با بیان این که توجه تبهکاران خصوصا سارقان به موتور سیکلت‌ها جلب می‎شود، گفت: سهولت سرقت موتورسیکلت در مقایسه با سرقت خودرو و همچنین سهولت در اوراق کردن یا فروش آن به اوراقچیان غیرمجاز، از مهم‌ترین دلایلی است که مجرمان را به سرقت این وسیله ترغیب می‌کند.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از پایگاه خبری پلیس، زینلی همچنین در پایان تصریح کرد: در صورت امکان موتورسیکلت خود را در پارکینگ‌های عمومی قرار دهید و حتماً پلاک اخذ شده جهت شماره‌گذاری موتورسیکلت را روی آن نصب کنید.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..