روز زیلو در تقویم شهرستان میبد قرار گرفت

درخواست شهرداری میبد مبنی بر ثبت روز زیلو در تقویم شهرستان میبد در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، بررسی و به تصویب رسید.

«علیرضا نقوی» علت طرح چنین پیشنهادی را با توجه به جهانی بودن زیلوی میبد و به پاس قدردانی از زحمات پیشکسوتان این هنرصنعت که بدون هیچ چشم‌داشتی، حافظان این هنر از گذشته تا به امروز بوده‌اند و مسببان اصلی جهانی شدن این هنر صنعت هستند، ذکر کرد.

وی افزود: طی مکاتباتی با آیت الله اعرافی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شد، پیشنهاد ثبت روز زیلو در تقویم شهرستان مطرح و در اولین جلسه این شورا در سال ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر شهر جهانی زیلو با بیان این که هفدهم مهرماه ۱۳۹۷ اعتبارنامه جهانی شدن میبد به عنوان شهر جهانی زیلو به امضای خانم «گرین‌ لیز» رئیس وقت شورای جهانی صنایع دستی رسید، گفت: بر همین اساس و با نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد، روز ۱۷ مهرماه به نام روز زیلو در تقویم شهرستان میبد به ثبت رسید.

وی به اهمیت و ضرورت ثبت این روز در تقویم میبد اشاره کرد و گفت: درخواست ثبت روز زیلو در تقویم استان نیز به شورای فرهنگ عمومی استان ارسال خواهد شد و امیدواریم بتوانیم این روز را در تقویم استان نیز ثبت کنیم.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، نقوی ضمن یادآوری نقش «غدا حجاوی» رئیس وقت منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی که اخیرا به علت کرونا فوت کرد، گفت: وی به عنوان یک بانوی مسلمان و فلسطینی الاصل در راه جهانی شدن زیلوی میبد زحمات زیادی از مجموعه شهرستان داشت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..