رئیس پلیس فتا استان یزد:

کلاهبرداری با رسید جعلی در فضای مجازی/مردم هوشیار باشند

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق نرم افزار رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان یزدی می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی اظهار داشت: مرد جوانی به پلیس فتا یزد مراجعه کرد و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه موتورسنگین در یکی از سایت‌های واسطه گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است، لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: خریدار با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شده است، مدعی می‌شود که وجه کالا معادل یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال از طریق برنامه آپ به حساب فروشنده واریزکرده است و در نهایت کالای موردنظر را پس از نوشتن قولنامه تحویل می گیرد ولی پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده است.

رئیس پلیس فتا استان یزد داد: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد متهم از طریق برنامه نر م افزاری رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و پس از هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی ادامه داد: متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در نهایت پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد.

ابوطالبی یادآور شد: با توجه به تغییر شیوه های سرقت و به وجود آمدن انواع کلاهبرداری های جدید در مراودات روزمره، شهروندان باید ضمن هوشیاری لازم، سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد از عموم مردم خواست تا هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در ارتباط بگذارند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..