جوانان اردکانی پویش «خاک مهربان» را راه‌اندازی کردند

جمعی از جوانان اردکان با هدف اهدای مواد غذایی در قالب بسته‌های معیشتی و کتاب به عنوان غذای روح، اقدام به راه‌اندازی پویش خاک مهربان کردند.

مائده کریمی‌زاده از اعضای موثر این پویش با اشاره به دیدار با خانواده‌های نیازمند شناسایی شده در اردکان اظهار داشت: به اتفاق چند تن از اعضای پویش خاک مهربان، با دو خانواده در خانه‌های قدیمی اردکان دیدار کردیم که متاسفانه این خانواده‌ها از نظر فضای زندگی در شرایط بسیار بدی بودند و در خانه‌های در آستانه ویرانی در حال گذران زندگی هستند.

وی با اشاره به اینکه این خانواده ها از نظر معیشت نیز دچار مشکلات جدی هستند، افزود: با همراهی شرکت کنندگان در پویش خاک مهربان در تلاش برای حل مشکلات این خانواده ها هستیم.

راضیه فتوحی دیگر عضو این پویش و از مشاوران و کارشناسان روانشناسی در اردکان نیز ازظهار داشت: نیازمندان آبرومند و صبور اردکانی که گاه هیچ محل درآمدی جز کاربافی و خیاطی و قالیبافی ندارند، هر روز با انگیزه و امید روز خود را آغاز می کنند و قوت لایموت را از جسم های نحیف و ضعیف و زور بازویی که توان کمی برایش باقی مانده به دست می آورند و متاسفانه هیچ امیدی به دولت و دیگر نهادهای دولتی و خصوصی ندارند.

حامد مستوفی از معلمان و روانشناسان اردکانی و از بانیان پویش خاک مهربانی نیز گفت: در یکی از بازدیدها با بانوان مسن ۸۰ تا ۹۰ ساله در محله کوشکنو دیدار کردیم.

وی افزود: پیرزنی ۸۵ ساله با یک فرزند عقب مانده ذهنیِ ۶۰ ساله، در یک خانه قدیمی و مخروبه، به تنهایی زندگی می کرد اما روح معنویت، اخلاق مداری، قناعت، شکرگزاری، کار و تلاش، عزت نفس و مهربانی در او موج می زد و امثال او در این شهر بسیارند که نیازمند یاری مردم نوع دوست هستند.

مستوفی عنوان کرد: اعضای این پویش خیریه را جوانان خیر، دلسوز، تحصیلکرده و دغدغه‌مند اردکانی تشکیل داده اند و در تلاشند غذای روح و جسم کودکان و خانواده های نیازمندشان را تامین و سطح فرهنگ نسل آینده اردکان را ارتقاء دهند.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی، دغدغه اصلی اعضای این کمپین است، بیان کرد: اعضای این پویش در صددند با توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی و کتاب فاخر و ارزشمند بین کودکان و نوجوانانِ نیازمند و خانواده هایشان، بخش کوچکی از مشکلات آنان را رفع کنند.

مستوفی عنوان کرد: مردم خیر اردکان و استان یزد برای مشارکت در این کار خداپسندانه و همدلانه فرهنگی می توانند کمک‌های خود را به هر میزان که تمایل دارند به شماره کارت ۶۲۲۱۰۶۱۰۷۲۵۵۹۸۸۵ به نام مائده کریمی زاده اردکانی واریز و کمک‌های غیرنقدی خود شامل اقلام پیش‌بینی شده در سبدهای معیشتی و سایر اقلام خوراکی را پس از تماس با شماره ۰۹۱۲۰۸۶۷۱۰۸ یا ایمیل به آدرس @maede_karimizade به نماینده کمپین در اردکان؛ خاک پاک مهربانی تحویل دهند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..