کاهش و تجمیع مراکز دفع پسماند استان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، بر ضرورت تهیه طرح‌های پسماند شهری استان توسط شهرداری‌ها تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز صادقیان در اولین نشست با شهرداران استان در سال ۱۴۰۰ گفت: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های پسماند از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شهرداری‌های کشور اختصاص یافته است.

وی افزود: شهرداری‌های استان باید در اسرع وقت طرح‌های پسماند شهری خود را تعیین تکلیف نمایند و از آنجایی که کاهش مراکز دفع پسماند کشور در دستور کار معاونت عمرانی وزارت کشور است و قرار است تعداد مراکز دفع پسماند به ۳۰۰ مرکز کاهش یابد از این رو تسریع در تهیه طرح جامع پسماند استان نیز در راستای تجمیع مراکز از اهمیت به سزایی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در ادامه به تهیه طرح ساماندهی پسماند‌های ویژه و صنعتی استان اشاره کرد و افزود: از دو سال پیش مطالعات سایت پسماند‌های صنعتی و ویژه استان و همچنین جانمایی و مکان یابی انجام شده است که با تجمیع این مراکز می‌توان نتیجه بسیار خوبی در استان بدست آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اظهار داشت: سایت بزرگ پسماند‌های صنعتی و ویژه استان در جاده یزد _ طبس پیش بینی شده که در راستای تفاهم نامه با صندوق ملی محیط زیست، فعالیت برای راه اندازی مرکز شروع خواهد شد و می‌تواند مورد استفاده پسماند شهر‌های یزد، میبد، مهریز، اردکان، اشکذر و زارچ و حتی مهریز و تفت قرار گیرد.

صادقیان در پایان بر انتخاب پیمانکار و سرمایه گذار و مدیریت اجرایی این سایت تاکید کرده و تمرکز بر دفن، بازیافت و هم تولید انرژی از طریق زباله را اقتصادی دانست.

وی گفت: شهرداری‌ها باید از ظرفیت‌های قانونی موجود در قانون بودجه ۱۴۰۰ در حوزه پسماند بهره برداری کنند و همچنین با استفاده درست و هدفمند از عوارض آلایندگی استان در راستای حفظ محیط زیست شهری اقدام شایسته‌ای انجام دهند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..