استاندار یزد تاکید کرد؛

مانع زدایی از حوزه معادن با کمترین معطلی

استاندار یزد با تاکید بر اهتمام دستگاه‌های برای تحقق شعال سال مبنی بر مانع زدایی در امر تولید، ابراز امیدواری کرد که مسائل معادن استان و استفاده از سرمایه‌های راکد در این بخش براساس نظر کارشناسی و ملاحظات زیست محیطی، منابع طبیعی و آب و گردشگری استان مورد توجه قرار گیرد.

«محمدعلی طالبی» در نشستی که با موضوع بررسی مسائل معادن استان در محل استانداری یزد برگزار شد، با بیان این که برای حفظ منابع طبیعی، میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست و حفظ منابع آب به طور مداوم جلساتی در استان برگزار و حل اختلاف می‎شود، گفت: امیدواریم که در موضوع معادن استان و استفاده از سرمایه‌های راکد در استان نیز براساس نظر کارشناسی و در راستای تحقق شعار سال ضمن تاکید بر رعایت مسائل زیست محیطی، منابع طبیعی و آبی و میراث فرهنگی اقدام شود.

وی در خصوص مخالفت اخیر با بهره‌برداری از معدنی به دلیل تعارض با حفظ میراث فرهنگی، تصریح کرد: به دنبال تایید کارشناس مبنی بر تقابل این معدن با گردشگری و میراث فرهنگی، بدون هیچ بحثی با بهره برداری از این معدن جلوگیری شد.

طالبی با بیان این که توجه به حوزه معادن استان به لحاظ تولید بسیار مهم است، از دستگاه‌های مختلف استان خواست با اولویت قرار دادن دستور مقام معظم رهبری و همچنین تاکید دولت بر مانع‌زدایی، ایفای نقش کنند.

استاندار با تاکید بر این که باید با کمترین معطلی، تکلیف دستگاه‌های مختلف، بهره‌برداران و تولیدکنندگان در خصوص معادن روشن شود، گفت: مواردی که در دستور کار کمیسیون ماده ۲۴ قرار می‌گیرد لزوما به معنی الزامات محیط زیست و انطباق با گردشگری و حفظ منابع آب نیست ولی بر رعایت این الزامات در یزد تاکید داریم.

طالبی در پایان نیز بر برگزاری مداوم جلسات مربوط به کمیسیون ۲۴ قانون معادن در راستای تحقق شعال سال تاکید کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..