فرماندار:

جهاددانشگاهی به رفع چالش های شهرستان اردکان کمک کند

فرماندار اردکان با اشاره به برخی تهدیدات و چالش‌های این شهرستان، نسبت به ورود جهاددانشگاهی یزد برای رفع آنها ابراز امیدواری کرد.

«مصطفی پوردهقان اردکانی»  در نشست با رئیس و معاونین سازمان جهاددانشگاهی یزد که به منظور برخورداری بیشتر این شهرستان از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: اردکان ۱۴۰۰ دارای ۱۲۰ هزار نفر جمعیت با نسبت جنسیتی ۱۲۰ مرد به ازای هر ۱۰۰ زن است که ۳۲ هزار نفر از این جمعیت را هموطنان غیربومی و ۱۵ هزار نفر آنها را اتباع خارجی تشکیل ‌می‌دهند.

وی کشاورزی شهرستان اردکان را با وجود مشکل کم‌آبی در وضعیت نسبتاً خوبی دانست و افزود: اردکان در بخش صنعت پرچمدار استان یزد است و حتی در برخی شاخص‌های ملی نیز جایگاه خوبی دارد.

وی گفت: خوشبختانه مشکلی از بابت بیکاری در شهرستان نداریم به نحوی که نرخ بیکاری در بین مردان این شهرستان تنها چهار درصد است ولی در بخش زنان با توجه به این که خیلی از محیط‌های شغلی شهرستان مردانه است، این نرخ تا ۲۰ درصد نیز افزایش یافته است.

پوردهقان اردکانی با اشاره به وجود ۳۰۰ واحد صنعتی متوسط و بزرگ در اردکان، یکی از چالش‌های در اولویت این شهرستان صنعتی را معضلات زیست محیطی خواند و اظهار کرد: جهاددانشگاهی یزد با برخورداری از ظرفیت‌های علمی می‌تواند در حوزه پژوهشی به آسیب‌شناسی در این زمینه کمک کند.

وی از اهتمام به اجرای طرح پایش زیست محیطی در گستره شهرهای عقدا تا مهریز خبر داد و گفت: چنین طرحی در چنین گستره‌ای تاکنون در استان تهران صورت پذیرفته و کار بزرگی در جهت تصمیمات سازنده آتی مدیران استان و شهرستان‌های واقع شده در این گستره جغرافیایی است.

وی در ادامه با بیان این که ظرفیت شهرستان اردکان برای استقرار صنایع پرآبخواه، آلاینده و نیازمند نیروهای غیربومی تکمیل شده است، گفت: اعلام کرده‌ایم که دیگر به چنین واحدهایی مجوز فعالیت در اردکان نخواهیم داد و در همین راستا تلاش داریم تا صنایع غیرآبخواه، های‌تک و پاک را به شهرستان بیاوریم که در این رابطه نیز جهاددانشگاهی استان می‌تواند به سیاست‌گذاری مدیران شهرستان برای توسعه آتی اردکان کمک کند.

فرماندار اردکان از آمادگی شهرستان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و محتوی‌سازی جهاددانشگاهی استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که براساس نیازسنجی از صنایع، آموزهای تخصصی جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف در این شهرستان برقرار شود.

«فاطمه سعادتجو» رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان نیز در این نشست ضمن معرفی بخش‌های مختلف این سازمان، به تشریح دستاوردها و اقدامات جهاددانشگاهی استان پرداخت.

در ادامه نیز هر یک از معاونین جهاددانشگاهی استان یزد به ارائه گزارش از توانمندی‌های حوزه‌های خود پرداختند و راهکارهای ارائه خدمات بیشتر به شهرستان اردکان با همکاری فرمانداری را بررسی کردند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..