جانشین ستاد استانی کرونا در یزد:

یزد در هفته‌های آینده شرایط سخت کرونایی خواهد داشت

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد هفته‌های آینده را برای استان ایام سختی به لحاظ شیوع این بیماری دانست و ضمن درخواست از مردم برای رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های اعمال شده، از تجهیز بیمارستان بحران تا اواخر اردیبهشت‌ماه خبر داد.

«احمد ترحمی»  در جمع خبرنگاران با اشاره به موج چهارم بیماری کرونا که استانهای کشورمان و با تقدم و تاخر دیگر کشورها را در برگرفته است، اظهار کرد: متاسفانه ویژگی خاص این موج سرعت انتشار و درگیری بیشتر مبتلایان به دلیل شیوع ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی است.

وی با اشاره به حداکثر بستری‌های کرونایی استان در اسفندماه به تعداد ۱۳۰ نفر که حدود ۳۰ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کردند، گفت: این در حالی است که براساس آخرین آمارهای روز گذشته بیش از ۵۳۰ نفر در بیمارستانهای استان بستری هستند که ۸۰ نفر انها در بخش‌های مراقبت ویژه هستند.

ترحمی به برگزاری جلسات فوق العاده ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان و اعمال محدودیت‌های بهداشتی از ابتدای هفته جاری، پیش‌بینی کرد که شرایط استان در هفته‌های آینده بسیار سخت شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد در همین راستا از اماده باش تمامی مراکز درمانی استان، لغو اعمال جراحی غیرضروری برای فراهم کردن تخت‌های بستری بیماران کرونایی و نیز تجهیز بخش‌های بستری و مراکز ۱۶ گانه در استان خبر داد.

وی به بازدید خود از بیمارستان بحران در حال ساخت استان طی هفته گذشته نیز اشاره و بیان کرد: علت اصلی تاخیر در بهره‌برداری این بیمارستان که در محل ساختمان قبلی بیمارستان شهید رهنمون در حال ساخت است، مقاوم‌سازی بنا بود که امیدواریم با پایان یافتن فرایند ساختمان‌سازی تا نیمه اردیبهشت‌ماه، تجهیز این بیمارستان تا اواخر اردیبهشت ماه امسال انجام شود.

ترحمی با بیان این که متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان حدود ۵۲ درصد است، مردم را به رعایت جدی‌تر نکات بهداشتی فراخواند و ابراز امیدواری کرد که محدودیت‌های اعمال شده با مشارکت مردم منجر به قطع زنجیره بیماری شود.

معاون استاندار با تاکید بر پرهیز از برگزاری و حضور در تجمعات و دورهمی‌ها، از برخورد جدی با متخلفان از محدودیت‌های اعمال شده در استان خبر داد و گفت: البته رایزنی‌هایی برای مساعدت بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان و بانکها در وصول مطالبات کسبه و اقشار آسیب‌دیده از کرونا صورت گرفته که امیدواریم حمایت‌های لزم در این خصوص را شاهد باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..