مدیرکل استاندارد استان یزد:

پروانه استاندارد ۵۷ محصول در یزد باطل شد

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: در سال گذشته پروانه استاندارد ۵۷ محصول در یزد باطل و تعلیق شد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا زارع بنادکوکی،  در نشست تخصصی ارزیابی کارشناسان اجرای استاندارد استان یزد اظهار داشت: بر اساس تکلیف قانونی و در راستای شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و لزوم پایش مهلت و تاریخ اعتبار پروانه های استاندارد صادر شده که معمولاً سه ساله هستند، ۶۶ پروانه استاندارد اجباری و تشویقی در این حوزه تمدید شد.

وی افزود: در این مدت ۱۴۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر شده ضمن اینکه ۳۶ مجوز استاندارد اجباری نیز در حوزه نظارت بر اجرای استاندارد صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ با افزایش ۱۰ درصدی مواجه بوده است.

زارع بنادکوکی ادامه داد: در سال گذشته ۵۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل شد که از این تعداد ۴۵ فقره اجباری و ۱۲ فقره تشویقی بوده است.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در مورد تعلیق پروانه های کاربرد علامت استاندارد گفت: در مدت یاد شده ۱۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری تعلیق شده که سه فقره از این تعداد به دلیل برآورده کردن انتظارات قانونی استاندارد و رسیدن به حد مطلوب کیفیت در حد استانداردهای ملی، توانسته اند شرایط رفع تعلیق را از آن خود کنند.

زارع بنادکوکی یادآور شد: در سال ۹۸ تعداد پروانه های کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل شده ۲۴۹ فقره بوده، در حالی که در سال ۹۹ این عدد به ۵۷ فقره رسیده است به گونه ای که در این حوزه شاهد رشد بیش از ۴۰۰ درصدی بوده ایم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..