بررسی مشکلات ناشی از پساب واحدهای فرآورده کنجدی اردکان

دشتی اردکانی: تنگناها و مشکلات نباید فعالیت واحدهای فرآورده‌های کنجدی را مورد خدشه قرار دهد.

به گزارش یزدی نیوز، جلسه بررسی مسائل و مشکلات ناشی از پساب واحدهای فرآورده کنجدی با حضور نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مسئولین شهرستانی و دست‌اندرکاران واحدهای فرآورده کنجدی در محل سالن شهید حنیف فرمانداری برگزار شد.

محمدرضا دشتی اردکانی در این نشست گفت: نباید اجازه دهیم که در آستانه ماه مبارک رمضان؛ مشکلات و تنگناها باعث شود تا فعالیت واحدهای فعال در عرصه فرآورده‌های کنجدی که مورد استفاده گسترده در شهرستان است مورد خدشه و اشکال واقع شود.

دشتی اردکانی افزود: متأسفانه شاهد هستیم که در این زمینه فقط جلسات و نشست‌هایی برگزار می‌شود ولی نهایتاً مشکل مربوطه مرتفع نشده است.

وی ادامه داد: از طرفی به کارگاه‌های حلوا ارده و صنایع کنجدی فشار آورده می‌شود که حتماً محصول به یک قیمت خاص فروخته شود و از طرفی مشکلاتی نظیر مالیات ارزش افزوده، پساب، بیمه، مسائل مالیاتی و… که موجب فشار و ضربه جدی بر این فعالین است؛ مرتفع نمی‌شود که اداره صمت باید ورود جدی پیدا کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پشت میزنشینی مشکل مردم حل نخواهد شد.

دشتی ادامه داد: چرا باید مشکلات فعالین کنجدی هردفعه مورد مطالبه باشد و دستگاه‌های مربوطه غفلت کنند؟

وی افزود: محصولات غذایی دارای استاندارهای خاصی می‌باشد و به‌صورت مستقیم با سلامت مردم مرتبط است و این امر جزء اولویت‌ها است.

دشتی ادامه داد: مسئولان مربوطه علاوه بر اینکه باید دردِ دل فعالین عزیز کنجدی را بشنوند؛ راه حل عینی و صحیح به ما ارائه دهند تا از مراجع بالاتر پیگیری صورت گیرد.

وی اظهار کرد: متأسفانه در شهرستان اردکان که باید به عنوان پایتخت فرآورده‌های کنجدی کشور مطرح باشد؛ هیچ گونه امکاناتی در اختیار بخش خصوصی قرار نمی‌گیرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..