استاندار یزد:

آموزش و پرورش نیروهای متناسب با توسعه استان در یزد پرورش دهد

استاندار یزد گفت: باید جهت گیری ها در آموزش و پرورش اصلاح شود تا بتوانیم نیروی انسانی متناسب با توسعه استان را در یزد پرورش دهیم.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی طالبی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به مسائل و مشکلاتی که استان یزد با آن مواجه است، اظهار داشت: خوشبختانه از ظرفیت های بالایی برخورداریم که از آن جمله می توان به هماهنگی دستگاه های مختلف اشاره کرد.

وی افزود: خانواده ها نیز توجه ویژه ای به تعلیم و تعلم فرزندان خود دارند و ۲۶ سال صدرنشینی کنکور سراسری سبب شد تا گفتمان حمایت از آموزش و پرورش در استان فراگیر شود.

طالبی عنوان کرد: گرچه از کنکورزدگی ضربه هایی خورده ایم اما نمی توان منکر توجهی که از این رهگذر متوجه به آموزش و پرورش استان یزد شده، شد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی در استان یزد جدا از مدرسه سازی، توجه ویژه به نیازهای آموزش و پرورش دارد که شایسته تقدیر است اما با وجود همه این ظرفیت ها مشکلاتی در این حوزه به ویژه در زمینه فضاهای آموزشی مواجه هستیم.

استاندار یزد بیان کرد: گرچه این ذهنیت وجود دارد که در مدارس یزد مشکلی وجود ندارد اما اگر کمی از مرکز شهر فاصله بگیریم، مسائل و مشکلات عدیده ای دارند که امیدواریم با اقداماتی که با همراهی و همکاری خیران و بخش خصوصی و دولت انجام می شود، این مشکلات برطرف شود.

طالبی اظهار امیدواری کرد: یکی از دستاوردهای سفر امروز وزیر آموزش و پرورش به استان یزد، افزایش اعتبارات خیری باشد و دولت مشارکت بیشتری در زمینه تکمیل پروژه های خیری داشته باشد.

وی، کمبود نیروهای خدماتی را نیز از مشکلات آموزش و پرورش یزد دانست و گفت: تاکنون تلاش ها برای رفع این مشکل در استان به نتیجه نرسیده است.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما در بسیاری از موارد با خیرانی مواجهیم که با کمبود زمین روبرو هستند و چون زمین نداریم، خیران را از دست داده ایم.

وی همچنین با اشاره به نقدهایی که به نظام آموزشی در زمینه محتوای آموزشی وجود داردف گفت: در یزد نیاز به تغییر محتوای آموزشی به شدت احساس می شود زیرا با افزایش روزافزون آمار بیکاران فارغ التحصیل مواجه هستیم.

طالبی ادامه داد: اکنون استان یزد در نرخ بیکاری استان سوم کشور است اما در عین حال در بسیاری از شهرستانها با کمبود نیروی کار مواجه هستیم که این امر مهاجرت را برای یزد به دنبال دارد که این مهاجرت اغلب معطوف به مهاجرت کارگران ساده و فاقد تخصص است.

وی تاکید کرد: باید جهت گیری ها در آموزش و پرورش اصلاح شود تا بتوانیم نیروی انسانی متناسب با توسعه استان را در یزد پرورش دهیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..