وزیر آموزش و پرورش:

کرونا خانه‌های ایران را به مدرسه تبدیل کرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: کرونا گرچه برنامه های آموزش و پرورش را به هم ریخت اما تمام خانه های ایران را مدرسه کرد.

به گزارش یزدی نیوز، محسن حاجی میرزایی  در مراسم افتتاح همزمان ۲۷ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان یزد اظهار داشت: در میان همه پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود، افتتاح مدرسه لذت متفاوتی دارد زیرا محصول آن متفاوت است و پرورش انسان به عنوان اشرف مخلوقات اقدامی ارزشمند است که هیچ تولید و پرورشی با آن برابری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه پیامبران و امامان این همه رنج و سختی تحمل کردند که بشر تعالی پیدا کند، افزود: مدرسه جایگاه انسان سازی و تربیت است بنابراین جزو رفیع‌ترین بنیان‌ها به شمار می‌رود بنابراین نیازمند جشن باشکوهی است.

حاجی میرزایی از خیران مدرسه ساز استان یزد قدردانی کرد و بیان داشت: این امر نشان می‌دهد که انگیزه‌های بالایی برای پیشرفت در استان وجود دارد ضمن اینکه کار خیر دارای دو وجه است، یکی وجه اثری است که ایجاد می‌شود و دیگری اثری است که روی فرد خیر دارد و فردی که بتواند انفاق کند، به تکامل تربیتی رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این توفیق الهی است که کسی مجال پیدا کند مدرسه سازی کند و گره از کار خلق خدا باز کند.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی در برخی مناطق کشور ما از جمله یزد دچار مشکلاتی شده است، افزود: در یزد رشد پنج درصدی جمعیت دانش آموزی را شاهد هستیم که این امر نیازمند توجه جدی به مدرسه سازی است.

حاجی میرزایی ادامه داد: کرونا که آمد بساط آموزش و پرورش را به هم ریخت اما دستاورد آن این بود که همه خانه‌ها مدرسه شد و پیام امام که فرمود همه خانه‌ها را مدرسه کنید، محقق شد و تمام مادران به دستیاران معلم تبدیل شدند و جامعه باهوش ما اجازه نداد که آموزش فرزندان این کشور مختل شود.

وی عنوان کرد: معلمان دلسوز و مادران و پدران دانا اجازه ندادند که تحصیل در این کشور دچار اختلال شود هر چند که هیچ چیز نمی‌تواند جای آموزش حضوری را بگیرد اما این تلاش و همتی که در کشور شکل گرفت، شایسته تقدیر است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..