نیروگاه‌های برقی که خاموش می‌شوند

نیروگاه‌های تولید برق مقیاس کوچک در کشور به دلیل تاخیر در پرداخت مطالباتشان از سوی وزارت نیرو تعطیل می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز، نایب رئیس هیات مدیره انجمن نیروگاه‌های مقیاس کوچک کشور گفت: در حال حاضر ۲۰۰ نیروگاه از این نوع در کشور وجود دارد که ۳۰ واحد آن تعطیل شده و تعدادی نیز در حال تعطیل شدن است.

صالحی عمده‌ترین دلیل این تعطیلی‌ها را پرداخت نشدن مطالباتشان از سوی وزارت نیرو دانست و افزود: هم اکنون این نیروگاه‌ها به صورت میانگین هفت ماه و بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان طلب دارند.

وی ادامه داد: بر اساس قرارداد‌های انجام شده در پنج سال اول، برق این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی خریداری می‌شود ولی برق نیروگاه ها را در پنج سال دوم با پایینترین قیمت می‌خرند که آن هم با تاخیر چند ماهه در پرداخت بهای برق انجام می‌شود.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن نیروگاه‌های مقیاس کوچک کشور با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان در این صنعت سرمایه گذاری شده که بخشی از آن‌ها بلاتکلیف هستند، اظهار داشت: چرا وزارت نیرو در شرایطی که با مشکل تامین برق در بسیاری از استا‌ها مواجه هستیم باید اینگونه رفتار کند؟

صالحی با انتقاد از اینکه وزارت نیرو فقط چهار ماه برق تولیدی این نیروگاه‌ها را خریداری می‌کند، گفت: وزارت نیرو باید پرداخت مطالبات این نیروگاه ها را بروز کند ضمن اینکه اگر مجوز صادرات و یا فروش برق به این نیروگاه‌ها داده شود نه تنها مشکلات این حوزه حل می‌شود بلکه موجب رشد و رونق اقتصادی و اشتغال هم خواهد شد.

این در حالی است که وزیر نیرو در سفر به یزد علت این مشکلات را عدم دسترسی این وزارتخانه به منابع داخلی خود دانست و اعلام کرد که خوشبختانه مشکل در لایحه بودجه امسال این وزارت خانه برطرف شده و این مطالبات پرداخت خواهد شد.

اردکانیان گفت: تا اول مرداد ماه ۹۹ همه مطالبات این نیروگاه‌ها پرداخت شده و پرداخت سایر مطالبات در اسرع وقت انجام خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..