کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد | ۴۰۰۰ واحد خون توسط بانوان به نام شهدای یزد اهدا شد

مسئول سازمان بسیج زنان استان یزد از اجرای طرح رسم ایثار با اهدای ۴۰۰۰ واحد خون به نام هر شهید خبر داد.

سپیده رضایی اظهار داشت: طرح به رسم ایثار با اهدای ۴۰۰۰ خون و پلاسما یکی از ۴۰ طرحی بود کهدر کنگره شهدا تعریف شده و توسط کمیته بانوان کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان اجرا شد.

وی هدف این طرح را تغییر باور اهدای خون توسط بانوان برشمرد و گفت: به منظور کمک به بیماران در بحبوحه بیماری منحوس کرونا و اعلام نیاز سازمان انتقال خون بنام هر شهید یک واحد خون اهدا شد.

مسئول سازمان بسیج زنان استان یزد بیان کرد: طرح به رسم ایثار در شهرستان‌های یزد، اردکان و میبد شروع شد و با مدد الهی و عنایت شهدا کمتر از دو ماه ۴۰۰۰ واحد خون و پلاسما اهدا شد.

وی گفت: در مجموع ۳۵ عنوان برنامه فرهنگی، خدماتی و مذهبی در کمیته بانوان کنگره انجام شده که برنامه‌های شاخصی همچون یادواره زنان شهیده استان، غرس ۲۶ اصله نهال به نام ۲۶ شهیده زن استان و تجلیل از بانوان ایثارگر و خانواده معزز شهدا می‌توان نام برد.

دومین کنگره چهار هزار شهید استان یزد از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ شروع به فعالیت کرد و با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری برنامه‌ها به صورت گذشته و با حضور عمومی مردم؛ رویکرد این کنگره به سمت خدمت‌محوری و محرومیت‌زدایی تغییر کرد.

در نهایت با گذشت بیش از یک سال از شروع این کنگره عظیم و با انجام برنامه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف، اجلاسیه پایانی کنگره دهم فروردین و همزمان با سالروز قیام افتخارآفرین مردم یزد علیه نظام شاهنشاهی و طاغوت برگزار می‌شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..