لزوم استفاده از آمار ثبت احوال در برنامه هفتم توسعه یزد

استاندار یزد تولید داده‌ها و آمار پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال ایران را یک ظرفیت قابل توجه دانست و بر لزوم استفاده از آن در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور در استان تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی طالبی در دومین نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان یزد گفت: نیاز به نگاه آینده پژوهی در استان وجود دارد و تحلیل آمار‌ها و اطلاعات ثبت احوال در این مورد بسیار مهم و حایز اهمیت است.وی با اشاره به مشکلات اداره کل ثبت احوال یزد در بخش ساختمان و تجهیزات اظهار داشت: مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تخصیص اعتبار باید نگاه و همکاری ویژه‌ای به ثبت احوال استان داشته باشند.

مدیرکل ثبت احوال یزد هم با تشریح آخرین آمار و اطلاعات ثبت شده از رویداد‌های حیاتی استان تصریح کرد: ثبت رویداد‌های حیاتی دریچه‌ای به سوی شناسایی نیاز‌های نسل آینده است که با کاهش آسیب‌های اجتماعی، ابزار کارآمدی برای سیاست‌گذاران و برنامه ریزان به شمار آمده و بدون شک نبود ثبت وقایع حیاتی، برنامه ریزی‌ها در خصوص نسل فعلی و آتی را با خطای جبران ناپذیری روبرو می‌کند.

محمدعلی مکرمی ثبت احوال هوشمند را زیربنای تحقق دولت الکترونیک و بسترساز رشد متوازن عنوان کرد و افزود: سال‌های اخیر رویکرد کلی سازمان ثبت احوال بر مدار صیانت از حریم خصوصی افراد، اتقان اسناد هویتی و افزایش امکانات شهروندان در استفاده از مزایای فضای مجازی بوده است.

وی ادامه داد: با تقویت ظرفیت پایگاه اطلاعات جمعیتی و گزارش آماری آن، هم‌اکنون این امکان فراهم است تا در بازه زمانی کوتاه و حتی به صورت لحظه‌ای، گزارش لازم از آخرین وضعیت و تحول جمعیتی در اختیار مسئولان ذی ربط قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..