جهاددانشگاهی با حوزه علمیه در یزد تفاهم‌نامه همکاری مبادله کرد

سازمان جهاددانشگاهی و مرکز خدمات حوزه علمیه استان یزد در راستای توسعه همکاری‌های بین بخشی و به منظور هم‌افزایی در استفاده از پتانسیل‌ها و امکانات طرفین با هدف تقویت و همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی، فرهنگی و تجاری سازی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

«فاطمه سعادتجو» رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در نشستی که به همین منظور در محل این سازمان برگزار شد، ضمن تشریح فعالیت‌ها و خدمات جهاددانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، تصریح کرد: شیوع کرونا در کنار تمام تهدیداتی که برای جامعه داشت، مزیت‌هایی را نیز به همراه داشت و جهاددانشگاهی استان یزد با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مطلوبی که در حوزه آموزش‌های مجازی داشت موفق شد خدمات قابل قبولی در مباحث آموزشی اعم از اموزش‌های آکادمیک در قالب دانشگاه علم و هنر و آموزش‌های کوتاه مدت به متقاضیان ارائه کند.

وی در رابطه با خدمات حوزه پژوهشی این سازمان نیز گفت: علاوه بر چند مرکز مطالعات علمی در موضوعات مختلف، سازمان جهاددانشگاهی خدمات متنوعی را در قالب مراکز خدمات تخصصی ارائه می‌کند.

سعادتجو همچنین به بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی این سازمان به ویژه در حوزه فعالیت‌های بین دانشگاهی اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی علاوه بر دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی و برنامه‌های دانشجویی، در قالب مرکز تولیدات فرهنگی(مکفا) طرح‌های قالب قبول و موفقی مانند طرح داناب را در کارنامه دارد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان ابراز امیدواری کرد که با نعقاد این تفاهم نامه همکاری‌های مشترک این سازمان با حوزه علمیه قوت بگیرد.

حجت الاسلام «روح الله گل محمدی» مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان یزد نیز در این نشست گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین حوزه علمیه و جهاددانشگاهی وجود دارد ولی امیدواریم که در قالب این تفاهم نامه شاهد تقویت این همکاری‌ها به وی‍ژه در حوزه آموزشی باشیم.

وی با اشاره به خسارات ناشی از کرونا به تمام بخش‌های جامعه، روحانیت و طلاب را نیز متحمل این ضایعه و خسارت خواند و گفت: اولویت همکاری‌های جهادانشگاهی و حوزه علمیه در این تفاهم نامه دریافت خدمات آموزشی ویژه طلاب و خانواده طلاب خواهد بود که در سایر موضوعات نیز بسط داده خواهد شد.

در این نشست همچنین پیرامون همکاری‌های بیشتر طرفین در حوزه‌های مختلف بحث و تبادل نظر شد.

یاداور می‌شود؛ این تفاهم نامه در هشت ماده و چهار نسخه برای مدت سه سال به امضای طرفین رسید.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..