سامانه ماسک در میبد راه اندازی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اقتصادی فرماندار میبد: در جلسه فوق العاده ستاد مقابله با کرونا مقرر شد سامانه ماسک در این شهرستان راه اندازی شود.

به گزارش یزدی نیوز، رسول نصیری گفت: با راه اندازی سامانه ماسک در شهرستان میبد افرادی که قصد سفر از طریق حمل و نقل جاده ای، ریلی و یا هوایی را دارند باید در این سامانه ثبت نام کنند تا نظارت و رصد بیشتری برای شناسایی بیماری اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به روز‌های پایانی سال و سفر‌ها و مرخصی کارگران واحد‌های صنعتی اظهار داشت: تصمیم گرفته شد که مدیریت واحدی بین شهرستان میبد و شهرستان‌های همجوار برای سفر‌ها و مرخصی کارکنان صنایع اعمال شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد افزود: صنایع شهرستان میبد و همجوار باید مرخصی‌ها را مدیریت کرده و در یک مقطع زمانی خاص زمینه مرخصی کارگران را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم کنند. افرادی که مرخصی می‌روند نیز هنگام بازگشت به مدت سه روز قرنطینه شوند و با ارائه تست پی سی آر منفی می‌توانند دوباره در محل کار خود مشغول کار شوند.

نصیری درباره شایعات شیوع کرونای انگلیسی در استان هم گفت: شیوع کرونای انگلیسی در استان یزد صحت ندارد، ضمن اینکه انجام تست کرونای انگلیسی در استان فراهم شده تا اگر موجی اتفاق بیافتد مردم از این ظرفیت استفاده کنند.

وی از افزایش مراجعین سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی در میبد خبر داد و خاطرنشان کرد: میبد به عنوان یکی از شهرستان‌های پرجمعیت استان با همراهی و مدیریت همه مسئولان در ۳۵ روز گذشته با ۲ مورد فوتی کمترین فوتی را تجربه کرده و میانگین بستری ما ۲/۶ نفر در روز است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..