افزایش نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان یزد

به منظور پیشگیری از شیوع موج چهارم کرونا وکرونای انگلیسی نظارت‌ها بر رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در استان یزد افزایش می‌یابد.

به گزارش یزدی نیوز استاندار در نشست ستاد مقابله با کرونا گفت: همه دستگاه‌ها موظفند با نظارت دقیق در حوزه‌های مربوطه خود شرایط کنونی استان یزد را مدیریت کنند تا با کمترین مشکل این شرایط را پشت سر بگذاریم.

طالبی افزود: فعالیت اصناف تا ساعت ۲۰و۳۰ و زمان تردد افراد در شهر‌ها تا ساعت۲۱ خواهد بود و ماموران راهنمایی رانندگی با اعمال قانون و جریمه حضوری خودرو‌ها در زمان منع تردد به مردم نشان دهند اعمال قانون در استان یزد جدی است.

وی با تاکید بر اینکه ساعت کاری مطب‌ها تا ۲۰و۳۰ خواهد بود از دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی خواست با اعمال نظارت بر این مراکز از تجمع افراد در این مراکز جلوگیری و با متخلفان برخورد کنند.

استاندار با اشاره به اینکه در ماه‌ رجب، قرار داریم با تاکید بر اینکه در این ماه اعتکاف برگزار نمی‌شود، از دستگاه‌های مربوطه خواست بر مراسم مذهبی این ماه‌ به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت دقیق داشته باشند.

طالبی همچنین با بیان اینکه در ماه‌های اخیر برخی از مراکز نظیر رستوران‌ها، تالار‌ها و باشگاه‌های ورزشی به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی شد افزود: دستگاه‌های مرتبط با این مشاغل باید بر روند اجرای این شرایط بهداشتی نظارت دقیق داشته باشند.

وی همچنین از سازمان صمت خواست با نظارت دقیق بر مراکز توزیع میوه و گوشت در رو‌زهای منتهی به سال نو از تجمع و ایجاد صف در این مراکز جلوگیری کنند.

استاندار همچنین از شهرداری‌ها خواست به منظور پیشگیری از تجمع در معابر و رعایت دستور العمل‌ها، دست فروش‌ها را ساماندهی کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..